Distribuirea banilor a fost aprobata in sedinta de miercuri a Executivului, prin hotarare, noteaza Mediafax.

Pentru cei 2.500 angajati care vor fi disponibilizati, Ministerul Transporturilor a calculat un necesar financiar, aferent doar acestui an, pentru venitul de completare de 16,9 milioane lei.

"Venitul lunar de completare va fi acordat celor 2.500 de persoane disponibilizate de la CFR Marfa, urmare aplicarii planului de disponibilizare, aprobat de conducerea acestei societati. Concedierea salariatilor CFR Marfa se va face incepand cu luna iulie 2014 si este necesara alocarea de la bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei totale de 67,6 milioane lei, din care in anul 2014 suma de 16,9 milioane lei", se arata in proiectul elaborat de minister.

In urma cu doua saptamani, ministrul Transporturilor de atunci, Dan Sova, a anuntat ca CFR Marfa va incepe concedierea a peste 2.000 de oameni, din cauza situatiei financiare nefavorabile, in lipsa acestei masuri transportatorul feroviar riscand sa ramana fara fond de salarii din august.

El a precizat ca numarul celor disponibilizati va fi mai mic de 2.500, in contextul in care aproximativ 200 au iesit intre timp la pensie, iar cei care vor pleca vor beneficia de salarii compensatorii, pana la 24 de luni, banii aflandu-se la Ministerul Muncii.

Sova a precizat ca s-a incercat gasirea unor solutii de concediere in doua etape sau concedierea unui numar mai mic de persoane, insa in urma discutiilor cu Fondul Monetar International si analiza exacta a cifrelor propunerile nu s-au putut concretiza.

Guvernul s-a angajat fata de FMI la o restructurare agresiva a companiei CFR Marfa si continuarea procesului de privatizare cu un investitor strategic.

Angajamentul a fost asumat dupa ce, in luna iunie a anului trecut, compania GFR, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat castigatoare in procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Tranzactia nu a fost finalizata insa pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra operatiunii.

Compania CFR Marfa, controlata de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfa din Romania, cu afaceri de 208 milioane de euro anul trecut.