"Se face selectia pentru consultant, se porneste selectarea consultantului", a declarat Ponta, la finalul negocierilor cu FMI, CE si BM, adaugand ca Ministerul Transporturilor va furniza mai multe detalii. 

Vineri, surse oficiale au declarat  pentru Mediafax ca Guvernul si delegatia FMI-CE au convenit reluarea privatizarii CFR Marfa. 

Guvernul a incercat in 2013 sa privatizeze CFR Marfa, insa procesul nu a fost finalizat, inclusiv pe fondul disputelor intre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta. Seful Guvernului a cerut atunci ca vanzarea companiei sa fie reavizata de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, condus de Basescu, iar presedintele a solicitat ca Ponta sa isi asume raspunderea pentru privatizare. 

In iunie 2013, compania GFR, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, fusese declarata castigatoare in procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.  Tranzactia nu a fost finalizata insa pana la termenul limita, 14 octombrie, deoarece unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra operatiunii. 

Dupa esecul privatizarii, Guvernul s-a angajat fata de FMI la o restructurare agresiva a companiei CFR Marfa, fiind decisa disponibilizarea a 2.500 de angajati, reprezentand circa 30% din numarul total de personal. 

Compania CFR Marfa, controlata de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfa din Romania, cu o cota de piata de peste 50%. A incheiat anul trecut cu afaceri de 922,5 milioane de lei, in scadere cu 5% fata de anul 2012.