Bilete de avion mai scumpe, în Franța. Guvernul introduce o ecotaxă de până la 18 euro
Air France
Guvernul francez va introduce o ecotaxă, variind între 1,50 şi 18 euro, începând din 2020, informează AFP.
Noua taxă se va aplica biletelor de avion pentru toate zborurile cu plecare de pe aeroporturile franceze, exceptând zborurile spre Insula Corsica şi teritoriile de peste mări, a anunţat marţi ministrul francez al Transporturilor, Elisabeth Borne, scrie Agerpres.
Această ecotaxă ar urma să genereze 182 milioane de euro începând din 2020, bani care vor fi destinaţi pentru investiţii în infrastructurile de transport mai ecologice, în special cele feroviare, a precizat Elisabeth Borne.
Pentru zborurile interne şi intra-europene ecotaxa va începe de la 1,50 de euro la clasa economic şi va ajunge la 9 euro pentru un zbor la clasa business, în timp ce pentru zborurile în afara Uniunii Europene ecotaxa va fi de trei euro la clasa economic şi va ajunge la 18 euro la clasa business.
"Am decis să introducem o ecotaxă pentru toate zborurile cu plecarea din Franţa", a spus Borne. Ecotaxa se va aplica tuturor companiilor aeriene şi va viza doar zborurile cu plecare din Franţa şi nu cele cu sosirea în Franţa.
Guvernul preşedintelui Emmanuel Macron vrea să înăsprească reglementările în domeniul mediului înconjurător, dar anul trecut a fost nevoit să abandoneze o încercare de a majora acciza la motorină după protestele "vestelor galbene".
Autorităţile franceze vor ca noua Comisie Europeană să pună capăt excepţiilor de la plata taxei globale pentru combustibili de avion şi să reducă emisiile de CO2, iar în acest sens s-au aliat cu Olanda şi vor să convingă şi alte state europene să taxeze mai mult călătoriile cu avionul.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS