Premieră istorică în aviație: miniavionul propulsat cu ioni. “Viitorul ar trebui să semene cu Star Trek”
Pare a fi ficţiune dar nu este aşa: cercetătorii au efectuat un test reuşit cu un miniavion propulsat cu ioni, o premieră "istorică" pe care o consideră promiţătoare pentru industria dronelor şi cea aeronautică, relatează AFP, preluată de Agerpres.
Acest tip de propulsie constă în utilizarea unui câmp electric pentru a accelera ionii (particule încărcate) care intră în coliziune cu aerul, creând un "vânt" care determină zborul avionului.
Silenţios, acest avion are numeroase avantaje: piesele sale mecanice nu trebuie să fie mobile, nu este dotat cu motor cu combustie, nu consumă deci combustibil şi nu produce emisii poluante. Avionul poate avea succes în cazul în care cercetătorii reuşesc să transforme testul pe o scară mai largă.
Prototipul experimental, prezentat miercuri în revista Nature, este un fel de dronă formată dintr-o aripă, care susţine un dispozitiv de propulsie prin cablu, cuplat la o baterie de înaltă tensiune care produce vânt ionic.
Avionul, a cărui aripă are o dimensiune de cinci metri, are o greutate de 2,45 kilograme şi a reuşit să parcurgă până la 55 de metri la o viteza de 4,8 metri pe secundă în timpul unei serii de zboruri de testare în SUA efectuate de către o echipă a MIT (Massachusetts Institute of Technology).
"Acesta este primul zbor extins al unei aeronave care utilizează propulsia electroaerodinamică", a subliniat Steven Barrett, de la departamentul aeronautic al MIT.
"Viitorul aviaţiei nu ar trebui să stea în lucruri precum elicele şi turbinele. Ar trebui să semene mai degrabă cu Star Trek, cu un fel de strălucire albastră şi ceva care planează în aer", a spus el.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS