Sfârșit de drum pentru cel mai mare avion de pasageri din lume. Airbus pune capăt producției A380
Constructorul aeronautic european Airbus a anunţat joi că va pune capăt programului A380, care nu a înregistrat succesul scontat, astfel că ultimul exemplar va fi livrat în 2021, transmite AFP.
Cel mai mare avion de pasageri din lume, cu până la 544 de locuri şi un un preţ de catalog de 436 milioane de dolari, Airbus A380 a fost lansat în 2007 însă viitorul său a fost afectat de decizia principalului client, compania Emirates, care şi-a redus comenzile, de la 162 până la 123 de aparate, scrie Agerpres.
"Consecinţa acestei decizii este că în prezent carnetul nostru de comenzi nu mai este suficient pentru a ne permite să menţinem producţia A380. În aceste condiţii livrările de A380 se vor încheia în 2021", a declarat directorul general de la Airbus, Tom Enders.
Airbus a precizat că în săptămânile următoare va demara discuţii cu partenerii sociali cu privire la viitorul celor 3.000- 3.500 de locuri de muncă susceptibile să fie afectate de decizia de a înceta producţia modelului A380.
Constructorul european va mai produce 17 avioane A380, 14 pentru Emirates şi trei pentru compania japoneză ANA. Tom Enders a subliniat că Airbus va continua să susţină A380 atâta timp cât rămâne în serviciu.
Emirates Airlines, de departe cel mai mare cumpărător de avioane A380 cu 100 de aparate în flota sa, s-a declarat dezamăgit de încetarea producţiei acestui model care va rămâne un element important din flota sa până dincolo de 2030.
A380 a fost un pas important în eforturile Airbus de a concura de la egal la egal cu grupul american Boeing. Însă vânzările de avioane cu patru motoare au scăzut pe măsură ce companiile aeriene se îndreaptă spre avioanele cu două motoare şi un consum mai mic de combustibil, precum Boeing 787 şi 777 sau Airbus A350.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS