Angajatii CFR ameninta cu paralizarea traficului feroviar in toata tara. Sindicalistii cer investitii in infrastructura si dotari minime pentru servicii de calitate
CFR Calatori. Sursa foto: Mediafax
Federatiile sindicale din transport feroviar ameninta cu intreruperea activitatii pe intreaga retea feroviara, daca nu se vor aloca bani pentru investitii in infrastructura feroviara sau pentru modernizarea materialului rulant, se arata intr-un comunicat semnat de toate sindicatele din domeniu.
Federatiile sindicale din transport feroviar precizeaza ca privesc cu ingrijorare situatia "tot mai negativa" inregistrata in ultimii ani de economia romaneasca in general si de sectorul feroviar in special.
"Lipsa de viziune si de determinare a guvernelor ne-a demonstrat tuturor cat de scumpa este «factura» pe care cetatenii o au de platit in numele «bunastarii» promise, concretizata in pierderea a sute de mii de locuri de munca si degradarea continua a nivelului de trai. Mimarea dialogului social la toate nivelurile a condus la adoptarea de masuri care au afectat dramatic situatia economica si sociala din Romania precum si destinele a mii de familii. Desi in cadrul numeroaselor intalniri de la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Muncii am evidentiat problemele acute cu care se confrunta sectorul feroviar romanesc, acestea treneaza in solutionare si in ziua de azi, consecintele fiind suportate deopotriva de lucratorii feroviari si beneficiarii de transport", se arata in comunicat.
Sindicalistii sustin ca, in acest context, lipsesc aproape cu desavarsire investitiile in sectorul feroviar menite sa ridice nivelul calitativ al serviciilor prestate, precum si dotarile minime necesare pentru ca lucratorii sa-si duca la bun sfarsit sarcinile de serviciu, conditiile de munca in care isi desfasoara activitatea lucratorii feroviari fiind printre cele mai vitrege.
Ei reclama si faptul ca drepturile salariale ale angajatilor au fost diminuate si ca le-a fost suprimat dreptul de a calatori gratuit pe calea ferata, mentionand totodata ca multi dintre colegii lor au fost concediati.
"Asteptarea in zadar a solutionarii problemelor cu care se confrunta sectorul feroviar romanesc a condus la acumulari de tensiuni in randul lucratorilor care nu inteleg de ce aceasta categorie profesionala este privita de guvernanti cu atata ostilitate si dispret", se mai arata in comunicatul semnat de Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial, Federatia Nationala "Drum de fier", Federatia Mecanicilor de Locomotiva, Federatia Nationala ELCATEL, Federatia Sindicatelor Ramurii Vagoanelor si Federatia Reparatorilor de Locomotive din Romania.
Federatiile sindicale din transport feroviar atrag atentia ca nerezolvarea problemelor pe care ei le ridica va conduce inevitabil la intreruperea activitatii pe intreaga retea feroviara.
Sindicalistii solicita alocarea sumelor necesare pentru investitii in infrastructura feroviara, alocarea sumelor necesare pentru modernizarea materialului rulant de pe calea ferata, fundamentarea bugetului der venituri si cheltuieli 2015 cu sumele necesare recuperarii drepturilor salariale pierdute de lucratorii ceferisti, aplicarea unei politici de personal la Societatea de Marfa care sa reflecte derularea contractelor comerciale in conditii optime, imbunatatirea conditiilor de munca si acordarea dreptului consacrat de calatorie gratuita pe calea ferata pentru salariatii feroviari precum si a membrilor acestora de familie.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS