Asteptam trenul inca 5 ani pe banii nostri. Guvernul amana pana in 2019 dreptul calatorilor de a fi despagubiti pentru intarzieri la CFR
CFR Calatori
Termenul de la care calatorii pot primi despagubiri pentru intarzierea trenurilor in curse pe teritoriul Romaniei, in baza unui regulament al Uniunii Europene, a fost amanat de Guvern cu inca cinci ani, pana in decembrie 2019, cu argumentul ca astfel de despagubiri ar crea CFR pagube semnificative, potrivit Mediafax.
Amanarea a fost decisa in ultima sedinta de Guvern, dupa ce acest termen mai fusese amanat o data, in 2009, pentru alti cinci ani, respectiv pana in decembrie 2014.
"Acordarea acestor derogari pentru urmatorii 5 ani este imperios necesara, devenind foarte dificil de asigurat, nivelul de regularitate, despagubirile si compensatiile pentru intarzieri producand pagube financiare semnificative operatorilor feroviari, urmare starii deficitare a infrastructurii feroviare, pentru care gestionarul de infrastructura nu poate fi tras la raspundere. Desi in perioada 2009-2014, s-au facut demersuri in privinta cresterii calitatii serviciilor feroviare prin masuri organizatorice si investitionale, reinnoirea derogarilor pentru urmatorii 5 ani este necesara pentru a obtine timp in vederea obtinerii unor compensatii adecvate pentru serviciul public si pentru asigurarea sumelor necesare respectarii standardelor minime de calitate a serviciilor prin reinnoirea/modernizarea parcului de material rulant, modernizarea sistemelor de informare a calatorilor, dotari pentru persoane cu mobilitate redusa la nivelul statiilor de cale ferata. Toate aceste masuri implica un efort investitional pe o perioada de 5-10 ani, care nu poate fi realizat intr-un timp scurt de actionariatele intreprinderilor de transport feroviar de calatori si ale gestionarului de infrastructura", este justificarea Guvernului.
Conform regulamentului european, a carui aplicare este amanata constant in Romania, calatorii au dreptul sa primeasca despagubiri in cazul anularii sau ori intarzierii trenurilor sau pierderii legaturilor intre curse, inclusiv sa li se ramburseze total sau partial banii platiti pe bilet.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS