In timp ce directorul executiv al Air France, Frédéric Gagey, a reusit sa fuga la timp din calea protestatarilor, acestia din urma si-au varsat furia pe altii ramasi in sala.

Directorul operatiunilor Air France de pe aeroportul Orly, Pierre Plissonnier, a aparut cu camasa si haina de la costum, iar directorul de resurse umane, Xavier Broseta, fara camasa, dar cu cravata la gat, amandoi fugind flancati de personalul de securitate, care i-a ajutat in final sa sara un gard pentru a se refugia. 

Conducerea companiei va inainta o plangere penala. Violentele au fost condamnate si de secretarul de stat pentru transporturi, Alain Vidalies, precum si de premierul Manuel Valls, care s-a declarat scandalizat.

Sindicatele au convocat pentru luni o greva si un protest in fata sediului companiei de langa aeroportul Charles de Gaulle.

Air France si-a informat luni angajatii ca are de gand sa desfiinteze aproape 3.000 de locuri de munca, in doi ani, dupa esecul negocierilor cu pilotii, carora compania ar dori sa le prelungeasca numarul orelor de zbor, transmite AFP.

Restructurarea vizeaza 300 de piloti, 900 de insotitori de zbor si 1.700 angajati de la sol, i-a informat luni Air France pe reprezentantii angajatilor, la o reuniune care a fost intrerupta de protestele sindicatelor ce au cerut demisia directorului grupului Air France/KLM, Alexandre de Juniac.

Pentru prima data in istoria companiei sunt avute in vedere concedieri fortate, in special in randul personalului navigant si al angajatilor de la sol. 

De asemenea, restructurarea personalului va fi insotita si de o reducere a numarului de zboruri pe distante lungi, dintre care jumatate sunt deficitare, precum si a flotei companiei cu 14 aparate, cinci anul viitor si alte noua in 2017.

Air France vrea sa reduca frecventa zborurilor pentru mai mult de 20 de destinatii incepand din 2016 si sa inchida anul urmator cinci legaturi spre India si Asia de Sud-Est. 

Consiliul de Administratie al Air France-KLM si-a dat joi acordul pentru acest plan de restructurare, dupa esecul negocierilor cu pilotii, legate de noile masuri de productivitate.

Conducerea a solicitat anterior personalului navigant sa zboare aproximativ 100 de ore suplimentare pe an, fara remunerare, si sa renunte la unele din zilele de odihna, un scenariu respins in unanimitate de sindicate.

Guvernul a facut numeroase apeluri in ultimele zile la responsabilitate si la eforturi din partea pilotilor. Statul francez detine in prezent 17,6% din actiunile Air France-KLM. 

Air France/KLM, al doilea transportator aerian european dupa Lufthansa, a trecut prin mai multe reduceri de costuri si efective in ultimii ani (5.500 de plecari incepand din 2012 pana la finele lui 2014) care ar trebui sa ii permita sa revina pe profit in 2015. Insa compania franco-olandeza este afectata de concurenta companiilor low-cost din Europa, dar si de concurenta rivalilor din Golful Persic pe distantele lungi.