Protest violent la Air France: membri ai conducerii au fost agresati dupa anuntarea primelor concedieri fortate din istoria companiei: 3.000 de oameni vor ramane fara job
Zeci de angajati ai Air France au patruns luni cu forta in sala unde avea loc o sedinta la care se discuta planul de restructurare ce va implica si concedierea a aproape 3000 de persoane, ei agresand mai multi membri ai conducerii, potrivit presei internationale.
In timp ce directorul executiv al Air France, Frédéric Gagey, a reusit sa fuga la timp din calea protestatarilor, acestia din urma si-au varsat furia pe altii ramasi in sala.
Directorul operatiunilor Air France de pe aeroportul Orly, Pierre Plissonnier, a aparut cu camasa si haina de la costum, iar directorul de resurse umane, Xavier Broseta, fara camasa, dar cu cravata la gat, amandoi fugind flancati de personalul de securitate, care i-a ajutat in final sa sara un gard pentru a se refugia.
Conducerea companiei va inainta o plangere penala. Violentele au fost condamnate si de secretarul de stat pentru transporturi, Alain Vidalies, precum si de premierul Manuel Valls, care s-a declarat scandalizat.
Sindicatele au convocat pentru luni o greva si un protest in fata sediului companiei de langa aeroportul Charles de Gaulle.
Air France si-a informat luni angajatii ca are de gand sa desfiinteze aproape 3.000 de locuri de munca, in doi ani, dupa esecul negocierilor cu pilotii, carora compania ar dori sa le prelungeasca numarul orelor de zbor, transmite AFP.
Restructurarea vizeaza 300 de piloti, 900 de insotitori de zbor si 1.700 angajati de la sol, i-a informat luni Air France pe reprezentantii angajatilor, la o reuniune care a fost intrerupta de protestele sindicatelor ce au cerut demisia directorului grupului Air France/KLM, Alexandre de Juniac.
Pentru prima data in istoria companiei sunt avute in vedere concedieri fortate, in special in randul personalului navigant si al angajatilor de la sol.
De asemenea, restructurarea personalului va fi insotita si de o reducere a numarului de zboruri pe distante lungi, dintre care jumatate sunt deficitare, precum si a flotei companiei cu 14 aparate, cinci anul viitor si alte noua in 2017.
Air France vrea sa reduca frecventa zborurilor pentru mai mult de 20 de destinatii incepand din 2016 si sa inchida anul urmator cinci legaturi spre India si Asia de Sud-Est.
Consiliul de Administratie al Air France-KLM si-a dat joi acordul pentru acest plan de restructurare, dupa esecul negocierilor cu pilotii, legate de noile masuri de productivitate.
Conducerea a solicitat anterior personalului navigant sa zboare aproximativ 100 de ore suplimentare pe an, fara remunerare, si sa renunte la unele din zilele de odihna, un scenariu respins in unanimitate de sindicate.
Guvernul a facut numeroase apeluri in ultimele zile la responsabilitate si la eforturi din partea pilotilor. Statul francez detine in prezent 17,6% din actiunile Air France-KLM.
Air France/KLM, al doilea transportator aerian european dupa Lufthansa, a trecut prin mai multe reduceri de costuri si efective in ultimii ani (5.500 de plecari incepand din 2012 pana la finele lui 2014) care ar trebui sa ii permita sa revina pe profit in 2015. Insa compania franco-olandeza este afectata de concurenta companiilor low-cost din Europa, dar si de concurenta rivalilor din Golful Persic pe distantele lungi.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS