''Am dorit să efectuăm o analiză complet independentă a siguranţei acestui avion, aşadar am realizat propriile noastre verificări şi zboruri de test'', a declarat la Paris Air Forum directorul executiv al EASA, Patrick Ky.

''Toate studiile noastre ne spun că 737 MAX poate reveni în serviciu. Am început să implementăm toate măsurile (...) Probabil că în cazul nostru vom adopta deciziile care îi vor permite revenirea în serviciu cândva în ianuarie'', a mai menţionat reprezentantul EASA, potrivit Agerpres.

Declaraţia sa survine după ce Autoritatea Federală pentru Aviaţie din SUA (FAA) a emis miercuri o autorizaţie prin care avioanele Boeing 737 MAX pot zbura din nou, la aproape doi ani după ce acest avion a fost consemnat la sol în întreaga lume în urma a două catastrofe aeriene soldate cu 346 de morţi şi pentru care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS - Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

FAA a precizat însă că solicită noi programe de pregătire a piloţilor şi revizuirea sistemului software înaintea reluării zborurilor avioanelor Boeing 737 MAX pe cerul american.

China, pe de altă parte, care a fost prima ţară care a oprit la sol avioanele Boeing 737 MAX după o serie de accidente, a transmis vineri că nu are niciun calendar pentru a le autoriza din nou zborul.

Compania Boeing a continuat să producă avioane de acest tip chiar şi în timpul interdicţiei de zbor, având la ora actuală pe stoc circa 450 de aparate Boeing 737 MAX.