Aeronavele Boeing 737 MAX-8 pe care le va achiziționa Tarom intră în producție în 2021. Compania de stat nu are în prezent acest model în flotă
Boeing 737 MAX
Directiva Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9 nu afectează compania Tarom, pentru că nu operăm astfel de aeronave, precizează operatorul aeronautic.
Potrivit companiei, la ora actuală, Tarom operează o flotă de 25 de aeronave, iar aeronavele comandate, de tip 737 MAX 8, sunt programate de intre în construcţie la finalul anului 2021.
"Directiva EASA de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9 nu afectează compania Tarom, pentru că nu operăm astfel de aeronave. Aeronavele comandate de Tarom, tip 737 MAX 8, sunt programate de intre în construcţie la finalul anului 2021. Nu dorim, sub nicio formă, să speculăm asupra unor aparate de zbor care încă nu există. Aşteptăm, cu interes, concluziile investigaţiilor referitoare la tragedia din Etiopia. Echipele tehnice Tarom şi echipajele noastre garantează siguranţa totală a zborurilor noastre. Ne exprimăm regretul profund faţă de tragedia produsă în Etiopia. Este un eveniment devastator pentru întreaga lume, un eveniment care are ecouri puternice, în special în lumea aviaţiei civile", se arată în comunicatul citat.
Reprezentanţii companiei aeriene naţionale precizează, totodată, că sunt atenţi permanent la comunicările oficiale venite din partea autorităţilor şi constructorilor de aeronave.
"Tarom conştientizează nevoia stringentă de informaţii referitoare la siguranţa aeronautică, mai ales în contextul producerii tragediei ariene din Etiopia. Transmitem, cu acest prilej, un mesaj de siguranţă totală tuturor pasagerilor noştri. Ne bazăm pe faptul că transferul de încredere care se produce în momentul în care orice pasager urcă la bordul unei aeronave Tarom este şi va rămâne intact, inclusiv în acest context care provoacă proliferarea multor speculaţii şi incertitudini în spaţiul public. Compania Tarom este în permanenţă atentă la comunicările oficiale venite din partea autorităţilor şi constructorilor de aeronave. Menţinem un dialog constant cu toate părţile implicate în asigurarea siguranţei zborurilor noastre", notează oficialii TAROM.
Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis, marţi, suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse duminică în Etiopia, relatează agenţia Reuters.
Într-un comunicat emis de EASA se menţionează că această ''măsură de precauţie'' se aplică de marţi începând cu ora 19:00 GMT şi vizează ambele modele de Boeing 737 MAX date până în prezent în exploatare, respectiv MAX 8 şi MAX 9.
Decizia survine după ce autorităţile aeronautice din Regatul Unit, Franţa, Irlanda, Austria, Olanda, Italia, Belgia şi Norvegia au suspendat accesul acestui tip de avion în spaţiul aerian al acestor ţări.
Un aparat Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, cu 157 de persoane la bord, s-a prăbuşit duminică la sud-est de Addis Abeba la scurt timp după decolare, la patru luni după un accident similar al unui avion de acelaşi tip al companiei Lion Air în Indonezia soldat cu 189 de morţi, în urma ambelor catastrofe neexistând supravieţuitori.
După prăbuşirea avionului etiopian, mai multe ţări, printre care China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud şi Mongolia au dispus suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX, la fel procedând şi numeroase companii aeriene, printre ele fiind Ethiopian Airlines, Cayman Airways, Gol, Aeromexico, Comair şi Aerolineas Argentinas.
În Europa, compania low-cost Norwegian Air şi TUI Airways s-au alăturat operatorilor care au decis să oprească la sol toate avioanele de acest tip.
În schimb, operatorii americani nu au anunţat nicio măsură de oprire la sol a respectivelor avioane, în timp ce producătorul Boeing a transmis că Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA nu a emis deocamdată nicio dispoziţie obligatorie privind Boeing 737 MAX.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS