Al treilea esec in zece ani pentru Comarnic - Brasov: CNADNR renunta la concesiunea autostrazii
Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi renunta la concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov. Cu alte cuvinte, constructia uneia dintre cele mai asteptate sosele de viteza din tara sufera un nou esec, al treilea in ultimii 10 ani.
Consortiul format din trei constructori nu a reusit sa atraga imprumuturi din partea Bancii Europene de Investitii si Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare, iar finantarea de la bancile private ar fi fost prea scumpa.
"Sper ca in aprilie sa ne urcam pe excavator, pe buldozer, pe ce o fi, sa ii dam drumul odata", spunea la mijlocul lui ianuarie 2014 premierul Victor Ponta.
Premierul nu a mai avut ocazia sa urce pe excavator. A trecut mai bine de un an de la aceasta declaratie optimista si s-au schimbat doi sefi la ministerul Transporturilor, Rus si Sova, dar coada de masini intre statiunile montane este aceeasi.
Surse din cadrul Companiei Nationale Drumuri au anuntat joi ca Romania renunta la concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov. Consortiul format din Aktor, Strabag si Vinci nu a reusit sa atraga finantare cu dobanzi mici de la Banca Europeana pentru Investitii si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Singurii finantatori, patru banci private, ar fi avut dobanzi prea mari, greu de suportat de statul roman. Pe scurt, cheltuielile de constructie ar fi fost mult mult prea mari, spun surse oficiale din cadrul CNADNR.
Autostrada de aproape 60 de kilometri pentru care s-ar fi platit 1,8 miliarde de euro ar fi costat 8 miliarde de euro in 30 de ani in care s-ar fi platit si dobanzi.
Cu alte cuvinte, ne intoarcem de unde am plecat. Avem un studiu de fezabilitate pentru autostrada, dar care trebuie completat cu un studiu geologic in munti si... noi promisiuni.
Nici nu au anulat bine vechea concesiune si reprezentantii CNADNR au lansat noi promisiuni. Planul este, spun ei, ca primii 7 km de la Rasnov pana la Predeal sa se construiasca cu bani de la buget. La fel s-ar intampla si in cazul primilor 5 km dinspre Comarnic spre Brasov.
Restul de 46 de kilometri, bucata de autostrada care traverseaza muntii, vor fi construiti printr-un alt proiect public privat. Adica alte licitatii, alt termen de finalizare - anul 2018. Taxa pe aceasta autostrada ar ajunge la aproape 5 euro pe suta de kilometri.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS