Audiat in Comisia de Transporturi a Senatului, ministrul Transporturilor a fost intrebat de senatori de ce lucrarile la Comarnic-Brasov incep in 2017.

"-Ca sa nu spunem ca incepem anul acesta.
-O incepem anul acesta?
-Da. Cred ca da.”

Din ce bani? Dar mai ales cine vor fi constructorii? Ministrul Transporturilor a anuntat ca exista mai multe variante, fara a detalia.

"Fara sa renuntam la ideea de concesiune si fara sa renuntam la ideea de a o incepe pe bani din bugetul statului, si cand am spatiu o bag in fondurile europene. Ca o fazam”, Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Adica autostrada o sa fie impartita in tronsoane separate.

Daca ar fi sa dam crezare noii promisiuni facute de Ministerul Transporturilor pana la sfarsitul anului ar trebui sa vedem santier si utilaje care construiesc in sfarsit autostrada Comarnic-Brasov. Este cea mai scumpa din masterplan, mai exact se platesc 21 de milioane de euro. Intreg tronsonul va costa 1 miliard de euro.

Intre timp, langa Bucuresti, un tronson mic de autostrada este lasat de izbeliste. Nu am putut incepe lucrarile pentru ca nu am avut pana acum un Plan Urbanistic Zonal, sustine ministrul Transporturilor.

Desi responsabilii de la Ministerul Transporturilor au promis ca in sfarsit in acest an vor termina cei 3 kilometri din autostrada Bucuresti-Ploiesti, inca nu au inceput exproprierile, iar lucrarea propriu-zisa nu are un constructor. Cu alte cuvinte, suntem inca la stadiul de promisiuni.

Iata o alta promisiune: in acest an trebuie sa stim cine construieste Sibiu-Pitesti. Numai ca licitatia pentru studiul de fezabilitate este blocata de o luna in judecata. Pana in 2020, Romania isi asuma sa construiasca 800 de kilometri de autostrada. Asta desi anul acesta vor fi terminati doar 50 de kilometri.