"Masurile anuntate miercuri reprezinta un pas important spre o companie Yahoo! mai mica, mai rapida, mai profitabila si mai bine echipata pentru a inova la fel de rapid cum cer clientii si industria de profil", a declarat directorul general Scott Thompson.

El a aratat ca intentia Yahoo! este revenirea la obiectivul sau principal, de a pune pe primul loc utilizatorii si furnizorii de publicitate.

Yahoo!, care la sfarsitul anului trecut avea 14.000 de angajati, va realiza in urma concedierilor economii anuale de 375 de milioane de dolari. Compania va inregistra in trimestrul al doilea costuri de 125-145 de milioane de dolari, ca urmare a restructurarii.

Unii analisti sunt sceptici in privinta eficientei concedierilor, care au fost in mare parte anticipate. "Nu poti sa revii la cresterea veniturilor prin concedieri. Oamenii vor sa vada un plan si previziuni referitoare la cresterea veniturilor", a declarat Colin Gillis, analist la BGC Partners.

Veniturile Yahoo! sunt in scadere din cauza concurentei venite din partea Google si Facebook. Profitul Yahoo! a scazut anul trecut cu 14,6%, de la 1,23 miliarde de dolari in 2010 la 1,05 miliarde de dolari, in contextul unui declin de 21% al veniturilor, la 5 miliarde de dolari.