Yahoo! ameninta Facebook. Mutare strategica pentru a face rost de bani, fix ca-n scenariul cu Google in 2004
Yahoo! ameninta Facebook cu o disputa pentru incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala asupra unor patente care acopera retele de socializare, publicitate online si personalizare, elemente centrale afacerilor Facebook, scriu jurnalistii de la Financial Times.
Anuntul Yahoo! vine cu cateva luni inaintea unei oferte publice initiale a companiei lui Zuckerberg, situatie care ar oferi grupului american cu operatiuni pe piata cautarilor online un atu in negocierile cu Facebook si posibil chiar pozitia de a cere un pachet de actiuni la reteaua de socializare.
"Yahoo! are o responsabilitate fata de actionari, angajati si alte persoane implicate sa-si protejeze drepturile de proprietate intelectuala. Trebuie sa insistam ca Facebook sa incheie un acord de licentiere sau vom fi nevoiti sa continuam unilateral pentru protejarea drepturilor noastre", se arata intr-un comunicat al Yahoo!.
Facebook a replicat ca a aflat de aceasta situatie abia luni si nu a avut timp sa evalueze complet afirmatiile Yahoo.
Disputele asupra drepturilor de proprietate intelectuala sunt ceva nou pentru Facebook, dar probabil se vor inmulti, intrucat operatorul celei mai populare retele de socializare din lume detine doar 56 de patente care sa-i protejeze drepturile.
In ultimele 18 luni, Facebook a depus cereri pentru peste 410 patente, potrivit firmei de administrare a activelor M. CAM.
Pentru Yahoo!, disputa ar putea fi o mutare strategica pentru a face rost de bani. Momentul aminteste de o acuza similara adusa de Yahoo! rivalului Google la listarea acestuia in 2004. Yahoo preluase compania Overture, care a inventat publicitatea pe motoarele de cautare, si a reusit sa convinga Google sa plateasca pentru drepturile de licentiere cu un pachet de actiuni in valoare de 230 milioane de dolari, dupa cotatia de la listare doua saptamani mai tarziu.
O persoana apropiata planurilor Yahoo a negat ca anuntul este motivat de iminenta listarii. Mai degraba, acesta reflecta incercarea noului director general al Yahoo!, Scott Thompson, de a creste performantele tuturor aspectelor operatiunilor grupului, a spus sursa, potrivit Mediafax.