Apple, cel mai valoros brand din lume. Cine se afla in umbra marului creat de Steve Jobs
Apple a fost votat drept cel mai valoros brand international. Producatorul de tehnologie a surclasat companii cu vechime precum Coca-Cola sau Google, potrivit topului realizat de European Brand Institute.
Apple se afla in fruntea clasamentului, cu o valoare a brandului estimata la 69,7 miliarde de euro, arata studiul care cuprinde peste 3.000 de companii din 24 de state. Apple reuseste sa se mentina in top, in ciuda mortii co-fondatorului corporatiei, Steve Jobs, considerat un "Michelangelo al erei digitale", pe 5 octombrie, dupa o boala necrutatoare care l-a macinat in ultimii opt ani de zile. Cancerul pancreatic l-a invins pe vizionarul Jobs, adulat de o lume intreaga la sfarsitul saptamanii trecute, cand oficialii Apple au anuntat decesul creatorului iGadgeturilor, produse adorate de milioane de consumatori de pe intreg mapamondul.
Apple continua sa se bucure de popularitate in randul pasionatilor de tehnologie. Grupul american a primit comenzi record de peste un milion de unitati pentru smartphone-urile iPhone 4S (ultimul model lansat de companie la inceputul saptamanii trecute) in primele 24 de ore de la lansare, doborand recordul precedent, de 600.000 de unitati, stabilit de versiunea anterioara a iPhone, a anuntat, luni, grupul, citat de Bloomberg.
Pe locul doi se afla gigantul online Google, urmat apoi de Microsoft.
Luis Vuitton (LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton), cel mai mare producator de lux din lume, si-a pastrat pozitia de cel mai valoros brand din Europa, chiar daca la nivel global se afla pe locul 15.
In ceea ce priveste cel mai mare operator de telefonie mobila din lume, Vodafone Group, si Anheuser Busch InBev, producatorul Budweiser si Stella Artois, se afla pe locul doi si respectiv trei in Europa.
Compania telecom care s-a aflat pe primul loc in topul european din 2009 si pe locul doi in 2010, Nokia, se afla la ora actuala pe locul 14 in Europa si abia pe pozitia 45 in lume. Nokia a pierdut din cota de piata, fiind depasita de rivali precum Apple ori Samsung, datorita telefoanelor inteligente, segment pe care finlandezii de la Nokia n-au pus atat de mult accent.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: