Strategiile gandite pe termen-lung reprezinta insa o miscare destul de obisnuinta printre marii corporatisti, noteaza blogul american Gizmodo.com. Iar Apple este cel mai bun exemplu in acest caz: managerii companiei incheie pre-contracte pentru a asigura o aprovizionare constanta si preturi scazute gadgeturilor cu memorii mari si ecrane tactile. In acest mod au procedat pentru MacBook Air, iPhone, iPod si iPad. Astfel au motivat sefii organizatiei preturile scazute ale produselor lor, mai mici decat ale celorlalte dispozitive similare produse de diverse alte branduri.

„Am cazut de acord cu diverse persoane sa asiguram aprovizionarea produselor noastre, dar si alte beneficii, iar una din aceste importante intelegeri incheiata cu cativa furnizori, la sfarsitul lui 2005, ne-a adus peste un miliard de dolari, si asta ca am anticipat cat de importanta ar putea fi aceasta colaborare, atat pentru linia noastra de produse, cat si pentru intreaga industrie”, spunea CEO-ul Apple, Tim Cook, in ianuarie 2010.

La baza strategiilor pe termen-lung stau cercetarile de piata amanuntite, diversele proiectari si previziuni, dezvoltari si etape de implementare. Insusi Cook a recunoscut faptul ca Apple a cheltuit foarte multi bani pe ceva ce „nu puteau sa anticipeze”, eventuale comportamente ale consumatorilor de care erau interesati.

Jurnalistii de la Daily Mail transmit ca Steve Jobs, supranumit si „Michelangelo al erei digitale” ar fi facut tot posibilul sa lase lucrurile in ordine, pentru ca succesul Apple sa continue si dupa moartea sa. „Apple sigur are un astfel de plan, bine pus la punct si cel mai probabil insusi Jobs a supervizat totul, asa cum nimeni altcineva n-ar fi putut s-o faca”, scrie Gizmodo.com

Daily Mail vorbeste despre dedicarea exagerata a lui Jobs in ultimul sau an de viata vizavi de planificarea noului campus Apple, proiectul iCloud, dar si un nou plan prin care sa prelungeasca viata produselor iPod, iPad, iPhone si MacBooks in urmatorii ani, updatandu-le pe acestea din urma cu multiple functii.

Grupul american Apple a anuntat pe 5 octombrie decesul fostului sau director general si co-fondator Steve Jobs, in varsta de 56 de ani, care avea grave probleme de sanatate de mai multi ani. Nascut la San Francisco la 24 februarie 1955, Steve Jobs a fost atins in 2004 de o forma rara de cancer de pancreas si a suferit un transplant de ficat in 2009.
 
Aflat in concediu medical din ianuarie, el si-a anuntat demisia din postul de director general la 24 august, cedand conducerea adjunctului sau Tim Cook.
 
Steve Jobs a fondat compania intr-un garaj, in 1976, impreuna cu Steve Wozniak. El a demisionat in 1985, in urma unei lupte interne pentru putere, dar a revenit la conducere in 1997.
 
Jobs a orchestrat de atunci lansarea unor produse vedeta, precum calculatorul iMac, tableta iPad sau telefonul multifunctional iPhone, a carui ultima versiune a fost prezentata marti.

Citeste si:

Regele iGadgeturilor a murit, traiasca regele. Cine va fi urmatorul Steve Jobs

Cel mai vechi automobil din lume, in stare de functionare, vandut pentru 4,62 milioane de dolari