Facebook lanseaza o noua aplicatie pentru iPad. Cum impulsioneaza reteaua lui Zuckerberg afacerile Apple
Facebook si-a lansat o noua aplicatie, gratuita, disponibila in App Store, mult-asteptata de fanii site-ului de socializare, scrie Financial Times. Programul le permite utilizatorilor tabletelor sa socializeze cu milioane de alti membri ai retelei printr-o modalitate mult mai simpla si mai eficienta.
Strategia celor de la Facebook influenteaza in mod direct compania de IT condusa in prezent de CEO-ul Tim Cook. Pana in prezent, Apple a dominat piata aplicatiilor cu ajutorul platformei App Store, de unde utilizatorii isi puteau downloada, gratuit ori contra cost, diverse programe menite sa faciliteze comunicarea online.
Daca in urma cu aproximativ un an, co-fondatorul Facebook sustinea ca iPad nu este chiar un dispozitiv portabil si nu este “demn” de o aplicatie dedicata, Mark Zuckerberg pare ca s-a razgandit. Compania sa tocmai si-a lansat un astfel de program, ce va functiona pe tabletele iPad.
Noua aplicatie functionala pe iPad este mult mai “amuzanta si mai atractiva” pentru a folosi reteaua de socializare. Aceasta este disponibila, gratuit, in App Store. Atunci cand utilizatorii vor sa acceseze alte aplicatii incorporate pe platforma Facebook, ca de pilda jocuri, acestia vor fi directionati inapoi in App Store. In ceea ce priveste aplicatiile platite, Apple va percepe o taxa de 30%, subliniaza FT.
New York Times noteaza ca aplicatia celor de la Facebook le permite userilor sa faca tot ce-si doresc pe site-ul de socializare, direct de pe ecranul iPad-ului, folosind gesturi precum pinch, zoom, swipe sau tap. O versiune optimizata pentru tabletele cu Android nu este inca disponibila, sustine cotidianul american.
Pe de alta parte, atunci cand utilizatorii acceseaza Facebook prin intermediul unui browser web si vor sa acceseze totodata o aplicatie de joc sau ceva similar, ei vor fi redirectionati pe site-ul dezvoltatorului, in vederea downloadarii programului. Totodata, Facebook va percepe dezvoltatorilor care folosesc Facebook Credits un comision de 30% din vanzarile de aplicatii.
Potrivit declaratilor oficialilor Facebook, din cele aproximativ 350 milioane de persoane care acceseaza site-ul de socializare, lunar, prin intermediul device-urilor mobile, jumatate acceseaza reteaua cu ajutorul browserelor web si doar un sfert folosesc aplicatii incorporate in sistemul de operare al gadgeturilor, precum iOS-ul de la Apple sau Androidul cu care opereaza Google.
Asadar, o aplicatie pentru accesarea celui mai popular site de socializare din lume, prezenta pe cea mai populara tableta produsa la ora actuala de catre o companie cu o uriasa simpatie in randul consumatorilor de electronice si tehnologie, nu va face decat sa sporeasca vanzarile Apple. Considerata cea mai mare companie din lume, in functie de cotatia bursiera, Apple a vandut peste 250 de milioane de dispozitive cu sistemul de operare iOS, a mentionat saptamana trecuta, presedintele executiv, Tim Cook.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: