CNADNR cere constructorilor penalitati de 40 de milioane de euro
Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a solicitat penalitati de circa 40 milioane euro de la noua companii din Romania si din strainatate, precum Colas - Franta, FCC Construccion - Spania si Astaldi - Italia, pentru nereguli precum intarzierea executiei proiectelor.
Cele mai mari penalitati, insumand 16,08 milioane euro, a primit Colas, care urma sa construiasca tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) imputa companiei franceze netransmiterea programului de lucru, oprirea lucrarilor de catre Inspectoratul de Stat in Constructii, neindeplinirea obligatiilor de a expropria terenuri, intarzieri la proiectarea variantei alternative a traseului si la obtinerea autorizatiei de constructie, a anuntat Ministerul Transporturilor. Din cauza acestor nereguli, Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu compania franceza.
Erori in documente
Consortiul FCC Construccion-Astaldi, care realizeaza centura Constanta, a fost notificat sa plateasca 12,38 milioane euro, pentru relocarea utilitatilor, care necesita terenuri suplimentare.
Citeste si Chinezii vin la Bucuresti sa ia masurile pentru autostrada suspendata
Cu ruleta pe autostrada! CNADNR: A1 este gaurita pe 87% din suprafata
FCC a mai primit o notificare, in consortiu cu firma germana Porr Technobau, de 1,59 milioane euro, pentru intarzieri in finalizarea proiectului tehnic si in executia lucrarilor conform programului de lucrari aprobat la centura Arad.
Asocierea Egis Route–Egis BCEOM, care lucreaza la sectorul de autostrada Timisoara-Arad, a fost notificata ca trebuie sa plateasca 8,23 milioane euro pentru erori in elaborarea detaliilor de executie, modificare proiect fara acceptul CNADNR, lipsa identificarii utilitatilor la nivel documentatii licitatie, erori in elaborarea documentatiilor cadastrale (suplimentare valoare servicii juridice si valoare suprafete terenuri) si pentru atacarea asigurarii profesionale.
Ce firme se inghesuie sa construiasca tronsonul de autostrada Nadlac-Arad
Totodata, CNADNR sustine ca Astaldi, care modernizeaza drumul national dintre Arad si Oradea (DN 79), a primit un avans pe care nu l-a putut justifica prin lucrari executate pana la sfarsitul anului 2009 si astfel a fost somata sa achite penalitati de 1,5 milioane euro.
Alt exemplu este asocierea Carena-Tunele Brasov, care nu a finalizat la timp modernizarea podului de pe DN 12 la Straja, penalitatile cerute fiind in suma de 13.458 euro.
Celelalte firme sanctionate, prin penalitati de cateva zeci de mii de euro, sunt Egis Romania si WSP Suedia.
Ministerul face referire si la o suma de 2,15 milioane euro castigata in arbitraj impotriva firmei Secol, pentru contractul de reabilitare a DN65 si unele proiecte finantate de BIRD.