Boc: La autostrada Cernavoda-Medgidia credeam ca exista constructori care isi respecta obligatiile
Ministerul Transporturilor a fost obligat sa modifice programul constructiei autostrazii Cernavoda-Medgidia nu din cauza Guvernului, ci pentru ca firma constructoare nu si-a facut datoria, a declarat, miercuri, premierul Emil Boc.
El a raspuns astfel intrebat de jurnalisti daca nu s-a hazardat atunci cand a anuntat ca Guvernul va finaliza aceasta lucrare.
"Firma care nu si-a facut datoria nu facea parte din ceea ce eu ma asteptam sa se intample in Romania. Eu am crezut ca in Romania exista constructori de buna credinta, care isi respecta obligatiile contractuale. Din nefericire, nu peste tot este asa, de aceea ministerul a fost nevoit sa isi modifice programul, nu datorita Guvernului, ci datorita faptului ca firma nu si-a facut datoria", a spus Boc.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a notificat compania franceza Colas cu privire la rezilierea contractului pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia si va organiza o alta licitatie.
Potrivit CNADNR, compania franceza nu a finalizat proiectarea autostrazii decat pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, inclusiv autorizatia de construire, insa solicita costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu doi ani.
In prezent, se afla in executie un tronson de 5,5 kilometru la care lucrarile au inceput cu intarziere, in vara anului trecut.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, marti, ca firma franceza a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane euro, din cauza modificarii traseului pe o distanta de 14 km din lungimea totala de 20 km a tronsonului.
Ministrul a mentionat si alte motive pentru care a decis rezilierea contractului, respectiv solicitarea pentru prelungirea termenului final cu doi ani, pentru 2013, nefinalizarea proiectului pe o distanta de 14 km si inceperea constructiei pe o distanta de 5,5 km cu un an intarziere, respectiv in vara anului 2010.
Ca reactie la anuntul ministrului privind rezilierea contractului, Colas a sustinut ca a primit autorizatiile si terenurile doar pentru constructia a 6 km din tronsonul Cernavoda-Medgidia, asteptand decizia oficiala pentru restul de 14 km.
Colas a primit in noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, in valoare de 224 milioane euro.
Daca la finele anului trecut ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, promitea romanilor ca vor putea merge catre mare pe Autostrada Soarelui, realitatea din prezent o contrazice, scrie si gandul.info.
Sursa foto: www.gandul.info
Pe acelasi subiect: