Boc: La autostrada Cernavoda-Medgidia credeam ca exista constructori care isi respecta obligatiile
Ministerul Transporturilor a fost obligat sa modifice programul constructiei autostrazii Cernavoda-Medgidia nu din cauza Guvernului, ci pentru ca firma constructoare nu si-a facut datoria, a declarat, miercuri, premierul Emil Boc.
El a raspuns astfel intrebat de jurnalisti daca nu s-a hazardat atunci cand a anuntat ca Guvernul va finaliza aceasta lucrare.
"Firma care nu si-a facut datoria nu facea parte din ceea ce eu ma asteptam sa se intample in Romania. Eu am crezut ca in Romania exista constructori de buna credinta, care isi respecta obligatiile contractuale. Din nefericire, nu peste tot este asa, de aceea ministerul a fost nevoit sa isi modifice programul, nu datorita Guvernului, ci datorita faptului ca firma nu si-a facut datoria", a spus Boc.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a notificat compania franceza Colas cu privire la rezilierea contractului pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia si va organiza o alta licitatie.
Potrivit CNADNR, compania franceza nu a finalizat proiectarea autostrazii decat pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, inclusiv autorizatia de construire, insa solicita costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu doi ani.
In prezent, se afla in executie un tronson de 5,5 kilometru la care lucrarile au inceput cu intarziere, in vara anului trecut.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, marti, ca firma franceza a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane euro, din cauza modificarii traseului pe o distanta de 14 km din lungimea totala de 20 km a tronsonului.
Ministrul a mentionat si alte motive pentru care a decis rezilierea contractului, respectiv solicitarea pentru prelungirea termenului final cu doi ani, pentru 2013, nefinalizarea proiectului pe o distanta de 14 km si inceperea constructiei pe o distanta de 5,5 km cu un an intarziere, respectiv in vara anului 2010.
Ca reactie la anuntul ministrului privind rezilierea contractului, Colas a sustinut ca a primit autorizatiile si terenurile doar pentru constructia a 6 km din tronsonul Cernavoda-Medgidia, asteptand decizia oficiala pentru restul de 14 km.
Colas a primit in noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, in valoare de 224 milioane euro.
Daca la finele anului trecut ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, promitea romanilor ca vor putea merge catre mare pe Autostrada Soarelui, realitatea din prezent o contrazice, scrie si gandul.info.
Sursa foto: www.gandul.info
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS