Cand vom ajunge la Arad pe autostrada? Vezi cat ne costa un kilometru VIDEO
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a selectat companiile care vor proiecta si construi tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu, valoarea totala a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei.
Astfel, constructia autostrazii Nadlac-Arad si a unui drum de legatura va fi realizata pentru primul lot (22 km) de consortiul romano-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,959 milioane lei, iar lotul al doilea (16,6 km) de compania germana Alpine Bau, pentru 411,48 milioane lei.
Licitatia pentru Timisoara-Lugoj a fost castigata de asocierea romano-italiana Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o oferta de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) si de asocierea italiana Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o oferta de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, in lungime de peste 25 kilometri.
Autostrada Lugoj-Deva, in lungime de 27,4 kilometri, va fi proiectata si executata tot de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.
Lucrarile pentru autostrada Orastie-Sibiu (82 kilometri) au fost impartite in patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost castigat de compania austriaca Strabag, cu o oferta de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) va fi realizat de companiile Straco Grup din Romania si Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.
Al treilea lot, in lungime de 22 kilometri, a fost castigat de firma italiana Impregilo, valoarea contractului fiind de 604,79 milioane lei, iar ultimul lot (circa 17 kilometri) de asocierea italiano-romano Astaldi-Euroconstruct Trading '98-Astalrom pentru 484,83 milioane lei.
"Ofertantii au la dispozitie zece zile pentru a contesta rezultatele licitatiilor", se arata intr-un comunicat al CNADNR.
Contractele fac parte din Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T) si vor fi finantate de Uniunea Europeana prin Fondul de Coeziune (85%) si de la bugetul de stat (15%).
Durata de proiectare si executie este de 30 de luni, din care 6 luni de proiectare si 24 de luni pentru executie, la care se adauga 24 de luni garantie. Criteriile de atribuire a contractelor au vizat propunerea tehnica (70%) si pretul (30%).
Autostrazile sunt incluse in coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.
Cu toate ca autoritatile au stabilit niste standarde de cost pe constructia de autostrazi, acestea sunt depasite:
Standardele de cost Autostrazi:
Zona de ses: 3.802.000 euro/km
Zona de deal: 4.980.000 euro/km
Zona de munte: 5.992.000 euro/km
Daca ne uitam acum la valoarea contractelor semnate observam ca pe Lotul 1,de 22,218 km, de pe tronsonul Nadlac-Arad, kilometrul de autostrada costa 4.193.784 euro.
Pe Lotul 2, de 16.664 Km, din acelasi tronson kilometrul costa 6.008.103 euro.
In cazul tronsonului Lugoj-Deva, contructia unui kilometru din cei 27,4 costa 6.047.569 euro.
Pe tronsonul Orastie-Sibiu, cel mai scump de construit este Lotul 4, de 16,105 kilometri. Constructia unui kilometru pe acesta portiune costa, conform contractului, 7.324.795 euro.
Mai multe despre:
#autostrazi#licitatii autostrazi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS