Calea Victoriei isi recapata parfumul de altadata. Cum se va transforma cea mai luxoasa si mai renumita artera a Capitalei
Calea Victoriei, cel mai elegant si cautat bulevard din istoria Romaniei, va fi modernizat si transformat intr-o zona de maxim interes pentru public. De proiect se vor bucura pietonii si biciclistii, dar nu si soferii, care vor ramane doar cu doua benzi de circulatie, din patru. Iar planul Primariei nu se opreste aici. Piata Revolutiei si Piata George Enescu ar urma sa fie inchise traficului si doua parcari subterane sa fie construite in zona.
In prima faza, lucrarile se vor desfasura pe segmentul cuprins intre Piata Victoriei si Calea Grivitei, adica doar o mica parte din Calea Victoriei. Din 4 benzi de circulatie, raman doar doua, biciclistii vor avea doua benzi separate cu borduri, iar trotuarele vor fi largite. Autoritatile sustin ca traficul va fi preluat de noul bulevard, Buzesti-Berzei-Uranus.
"O mare parte din trafic se va reorienta catre aceasta artera, nu se va supraaglomera. Dupa cateva luni de la punerea in functiune, deja traficul s-a reorientat, presiunea asupra Caii Victoriei a scazut", explica Ion Ddedu, directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei.
Doar acest prim segment va costa 8.700.000 de lei. Planul este aprobat pentru modernizarea intregului bulevard, iar Primaria doreste si transformarea Pietelor Revolutiei si George Enescu in zone pietonale.
O miza extrem de importanta in toata aceasta poveste sunt spatiile comerciale de la parterul blocurilor. In ultimii ani, numeroase branduri de lux au fost nevoite sa-si inchida magazinele din cauza chiriilor foarte mari si pentru ca banii investiti nu erau recuperati din vanzari. Iar asta se intampla tocmai pentru ca in zona nu circula foarte multi pietoni.
Pentru pietonii care vor iesi in noua zona comerciala, in plan sunt si doua parcari subterane - una in Piata Revolutiei si una in Piata Salii Palatului. Totul face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, care are ca scop reinvierea Bucurestiului de altadata.
In perioada Interbelica, cunoscuta drept epoca de aur a Romaniei, Calea Victoriei era inima Bucurestiului - locul unde se intalneau cultura, viata comerciala si cea sociala, iar capitala noastra numita Micul Paris.
Mai multe despre:
#Calea Victoriei#Primaria Capitalei
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS