In prima faza, lucrarile se vor desfasura pe segmentul cuprins intre Piata Victoriei si Calea Grivitei, adica doar o mica parte din Calea Victoriei. Din 4 benzi de circulatie, raman doar doua, biciclistii vor avea doua benzi separate cu borduri, iar trotuarele vor fi largite. Autoritatile sustin ca traficul va fi preluat de noul bulevard, Buzesti-Berzei-Uranus.

"O mare parte din trafic se va reorienta catre aceasta artera, nu se va supraaglomera. Dupa cateva luni de la punerea in functiune, deja traficul s-a reorientat, presiunea asupra Caii Victoriei a scazut", explica Ion Ddedu, directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei.

Doar acest prim segment va costa 8.700.000 de lei. Planul este aprobat pentru modernizarea intregului bulevard, iar Primaria doreste si transformarea Pietelor Revolutiei si George Enescu in zone pietonale.

O miza extrem de importanta in toata aceasta poveste sunt spatiile comerciale de la parterul blocurilor. In ultimii ani, numeroase branduri de lux au fost nevoite sa-si inchida magazinele din cauza chiriilor foarte mari si pentru ca banii investiti nu erau recuperati din vanzari. Iar asta se intampla tocmai pentru ca in zona nu circula foarte multi pietoni.

Pentru pietonii care vor iesi in noua zona comerciala, in plan sunt si doua parcari subterane - una in Piata Revolutiei si una in Piata Salii Palatului. Totul face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, care are ca scop reinvierea Bucurestiului de altadata.

In perioada Interbelica, cunoscuta drept epoca de aur a Romaniei, Calea Victoriei era inima Bucurestiului - locul unde se intalneau cultura, viata comerciala si cea sociala, iar capitala noastra numita Micul Paris.