In luminile stralucitoare si luxul aparent al galeriilor comerciale, orice magazin prospera, pentru ca vizitatorii au conditii mai bune sa-si cheltuiasca banii decat pe vechiul bulevard.

"Calea Victoriei este inchisa masinilor duminica. Aici se gasesc matasuri fine si haine la moda". Asa a aratat cea mai cunoscuta artera din Capitala, timp de aproape un secol.

Astazi insa, trecatorii sunt tot mai putini si mai nemultumiti de  mandria Bucurestiului de altadata. Reporterii ProTv au numarat 15 magazine mari de vanzare sau de inchiriat pe Calea Victoriei.

"De mai bine de un an de zile, Calea Victoriei vad ca este deosebit de interesanta pentru producatorii si distribuitorii de bijuterii, in special aur si diamante. Chiriile au scazut cu 40% fata de pretul pe metru patrat practicat in anii 2007-2008.", spune un proprietar.

Adica incep de la 30 si ajung pana la 80 de euro pe metru patrat, iar cele mai scumpe si vanate locuri sunt cele de langa marile hoteluri. Spatiile mari in schimb, de peste 150 de metri patrati, raman goale, pentru ca marii retaileri s-au mutat in malluri odata cu clientii lor.

Aici oamenii au parcare gratuita, respira aer... conditionat si asculta muzica in timp ce se plimba. Toate acestea ii binedispun si ii fac sa-si goleasca mult mai repede conturile, potrivit strategiilor de marketing.

Un loc pe care autoritatile l-ar putea lua ca exemplu: in fiecare saptamana in Centrul Vechi se aduna sute de mii de oameni la terase, restaurante sau cluburi. Asta in timp ce, la 500 de metri distanta, Calea Victoriei intra pe zi ce trece in anonimat.