Hugo Boss: "Tot mai multe branduri de lux vor sa vina in Romania. Aleg Calea Victoriei din Bucuresti"
Brandul de lux Hugo Boss, prezent pe piata locala cu doua magazine in Bucuresti si Constanta, a obtinut anul trecut pe piata locala afaceri de 1,7 milioane de euro, in crestere cu 20% comparativ cu 2010. Anul acesta spera la un avans de cel putin 15%.
"Pana acum pentru noi 2011 a fost cel mai bun an, iar avansul businessului a fost un mare semn de incurajare pentru viitor. La anul speram sa continuam trendul si speram la un avans de cel putin 15%", spune Andrei Alecu, 25 de ani, unul dintre cei doi oameni de afaceri care au readus brandul de lux pe piata locala.
El este fiul lui Marian Alecu, cel care timp de 16 ani a condus McDonald's, unul din tre cele mai importante lanturi de restaurante din Romania. Partenerul sau este Adrian Matei, fiul lui Ion Matei, cel care detine importatorul de bauturi Lerida International.
In conditiile in care consumul a scazut cu 3% anul trecut, urmand trendul ultimilor doi ani, businessul celor de la Hugo Boss pare imun la criza. Andrei Alecu are insa o alta parere.
"Oamenii si-au redus cheltuielile de teama"
"Nu exista persoana care sa zica ca nu a fost afectata de criza. Oamenii si-au redus cheltuielile de teama, chiar daca aveau cu ce sa mearga mai departe cu acelasi stil de viata." Clientul Hugo Boss are intre 30 si 50 de ani si venituri de peste 2.000 de euro.
"Clientul fidel brandului cheltuie in fiecare luna 1.000-1.500 de euro. Exista insa mai multe tipuri de clienti fideli, respectiv cei care vin si se imbraca o data pe saptamana si cei care vin o data la trei luni, insa fac cumparaturi in consecinta." Amandoi sunt la fel de fideli, spune el.
La o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro si la un bon mediu de 1.000 de euro, businessul Hugo Boss are anual 1.700 de clienti. Dintre acestia, 60% sunt femei si 40% barbati. Ponderea nu se mentine insa si in cifra de afaceri, deoarece "femeile care vin cumpara si cadouri pentru barbati".