Conform cercetării, peste jumătate dintre români (55%) citesc publicaţii de ştiri atunci când petrec timp pe Internet. În această marjă, site-urile de ştiri, reviste şi ziare sunt preferate de pensionari într-o proporţie de 76%, alături de maturii fără partener - 60%.

De asemenea, 43% din totalul respondenţilor afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână. Tot pe segmentul tranzacţiilor online, studiul de specialitate relevă faptul că aproape jumătate dintre români (45%) realizează plata facturilor sau a altor cheltuieli pe internet, dar şi că mai mult de jumătate dintre seniorii pensionari (54%) au optat pentru plăţile online.

Familiile moderne (52%) şi maturii fără partener (51%) au menţionat în proporţii similare efectuarea plăţilor în mediul online. În acelaşi timp, aplicaţiile bancare online sunt, în special, accesate de tinerii profesionişti (45%) şi de familiile moderne (48%).

În ceea ce priveşte divertismentul şi timpul liber, 69% dintre mileniali şi 61% dintre tinerii profesionişti ascultă muzică pe Internet, iar 59% dintre familiile moderne au aceeaşi activitate într-o săptămână. Din categoria pensionarilor, patru din zece persoane fac acest lucru.

Totodată, vizionarea filmelor, a programelor TV sau a canalelor de streaming video se află printre activităţile recurente ale românilor pe Internet. Astfel, milenialii şi tinerii profesionişti declară în cea mai mare măsură că desfăşoară această activitate (61%, respectiv 73%), în timp ce familiile tradiţionale înregistrează o pondere mai redusă la acest capitol, de 39%.

Datele centralizate de Reveal Marketing Research arată că peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online plătite sau gratuite, însă doar 11% dintre familiile moderne şi 5% dintre familiile tradiţionale folosesc internetul pentru diverse cursuri. Similar, seniorii pensionari folosesc în foarte mică măsură internetul pentru astfel de cursuri - doar 4%. În schimb, aproape un sfert dintre maturii fără partener participă la astfel de cursuri online.

Lucrul de acasă sau învăţatul sunt activităţi desfăşurate pe internet de peste un sfert (26%) dintre români, reiese din rezultatele cercetării de specialitate.

În topul activităţilor preferate de români atunci când accesează internetul, pe primul loc se află accesarea reţelelor de social media (83%), urmată de schimbul de e-mailuri (în 73% dintre cazuri).

Studiul a fost realizat prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), cu 1.017 de interviuri online pe un eşantion reprezentantiv de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani, în perioada 21-25 septembrie 2020. Marja de eroare este de +/- 3%, iar nivelul de încredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.