Ce fac românii pe internet. Peste 80% stau pe rețelele sociale, trei sferturi schimbă mailuri și mai puțin de jumătate fac cumpărături online
Social media, smartphone
Accesarea reţelelor de social media este activitatea cea mai frecventată de opt din zece români (83%) atunci când "navighează" pe internet, în timp ce mai mult de trei sferturi (73%) schimbă de e-mailuri, arată datele studiului Reveal Marketing Research despre activităţile românilor în mediul online.
Conform cercetării, peste jumătate dintre români (55%) citesc publicaţii de ştiri atunci când petrec timp pe Internet. În această marjă, site-urile de ştiri, reviste şi ziare sunt preferate de pensionari într-o proporţie de 76%, alături de maturii fără partener - 60%.
De asemenea, 43% din totalul respondenţilor afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână. Tot pe segmentul tranzacţiilor online, studiul de specialitate relevă faptul că aproape jumătate dintre români (45%) realizează plata facturilor sau a altor cheltuieli pe internet, dar şi că mai mult de jumătate dintre seniorii pensionari (54%) au optat pentru plăţile online.
Familiile moderne (52%) şi maturii fără partener (51%) au menţionat în proporţii similare efectuarea plăţilor în mediul online. În acelaşi timp, aplicaţiile bancare online sunt, în special, accesate de tinerii profesionişti (45%) şi de familiile moderne (48%).
În ceea ce priveşte divertismentul şi timpul liber, 69% dintre mileniali şi 61% dintre tinerii profesionişti ascultă muzică pe Internet, iar 59% dintre familiile moderne au aceeaşi activitate într-o săptămână. Din categoria pensionarilor, patru din zece persoane fac acest lucru.
Totodată, vizionarea filmelor, a programelor TV sau a canalelor de streaming video se află printre activităţile recurente ale românilor pe Internet. Astfel, milenialii şi tinerii profesionişti declară în cea mai mare măsură că desfăşoară această activitate (61%, respectiv 73%), în timp ce familiile tradiţionale înregistrează o pondere mai redusă la acest capitol, de 39%.
Datele centralizate de Reveal Marketing Research arată că peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online plătite sau gratuite, însă doar 11% dintre familiile moderne şi 5% dintre familiile tradiţionale folosesc internetul pentru diverse cursuri. Similar, seniorii pensionari folosesc în foarte mică măsură internetul pentru astfel de cursuri - doar 4%. În schimb, aproape un sfert dintre maturii fără partener participă la astfel de cursuri online.
Lucrul de acasă sau învăţatul sunt activităţi desfăşurate pe internet de peste un sfert (26%) dintre români, reiese din rezultatele cercetării de specialitate.
În topul activităţilor preferate de români atunci când accesează internetul, pe primul loc se află accesarea reţelelor de social media (83%), urmată de schimbul de e-mailuri (în 73% dintre cazuri).
Studiul a fost realizat prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), cu 1.017 de interviuri online pe un eşantion reprezentantiv de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani, în perioada 21-25 septembrie 2020. Marja de eroare este de +/- 3%, iar nivelul de încredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Pe acelasi subiect: