Ce asteptari au producatorii auto la Salonul de la Geneva. Cum au facut fata uneia dintre cele mai grele perioade din istorie
Salonul Auto de la Geneva isi deschide portile doar peste doua zile, orasul elvetian devenind locul in care orice pasionat de masini si-ar dori sa fie. Industria auto mondiala a suferit, insa, in ultimii ani de criza economica turbulente carora incearca sa le faca fata si pe care incearca sa le depaseasca.
Anul trecut, marii producatori auto au anuntat decizii si investitii majore, pentru a se mentine pe pozitiile de top. Grupul auto japonez Nissan a anuntat ca va investi 200 de milioane de dolari pentru a produce de la mijlocul anului 2013 modelul Invitation, din clasa subcompacta, in Marea Britanie.
La fabrica Nissan din Sunderland numarul angajatilor va creste cu 600, la 6.000. Producerea modelului in Marea Britanie, sustinuta de un imprumut de 15 milioane de dolari de la guvernul britanic, va crea circa 2.000 de locuri de munca la Nissan si furnizori.
De la fabrica auto din Sunderland, cea mai mare din Marea Britanie, Nissan livreaza circa 500.000 de masini anual, iar in prima faza productia Invitation s-ar putea situa la 100.000 de unitati.
Grupul german Volkswagen se afla intr-o cursa de urmarire a Toyota, cel mai mare producator la nivel mondial. Directorul general, Martin Winterkorn, este increzator ca Volkswagen isi poate atinge obiectivul de a deveni cel mai mare constuctor.
BMW se asteapta, de asemenea, la cresterea vanzarilor dupa ce acestea au urcat cu 14% in februarie. Producatorul german dispune de o gama de modele lansate recent, iar cresterea din India si China compenseaza piata mai slaba din Europa.
Divizia de lux a Volkswagen, Audi, anticipeaza in acest an o crestere de peste 4%, ritmul estimat al pietei globale, a afirmat directorul de vanzari, Peter Schwarzenbauer.
"Consideram ca putem avea rezultate mai bune. Efectul pietelor mai slabe din sudul Europei ar trebui sa fie suficient compensat", a spus el.
Cererea pentru masini de lux in China, unde Audi este lider de piata, va continua sa urce in urmatorii ani. Piata ar putea creste de peste doua ori, la 2,3 milioane de masini pana in 2020, de la 945.000 anul trecut. Audi a vandu peste 200.000 de masini in primele doua luni ale anului, un record pentru companie.
PSA Peugeot Citroen a aratat, insa, o alta fata a sectorului auto, noteaza Reuters. Grupul francez, al doilea mare constructor auto din Europa, vrea sa atraga finantare de 1 miliard de euro printr-o emisiune de actiuni efectuata la un pret cu 42% sub cotatia bursiera de luni.
Peugeot a anuntat ca va oferi 16 actiuni noi pentru fiecare 31 de titluri aflate deja in circulatie la un pret de 8,27 euro pe unitate, cu 42% sub cotatia bursiera de la finalul sedintei de luni, discount care a cauzat marti scaderea actiunilor companiei.
Pe acelasi subiect: