Romanii care apeleaza la un service de marca apreciaza amabilitatea personalului, respectarea termenului promis si calitatea lucrarii efectuate. In schimb, cei care apeleaza la un service independent sunt mai multumiti de pretul lucrarii. 27% dintre romani isi repara singuri masina.

In topul preferintelor romanilor privind nivelul de satisfactie fata de service se afla marca Nissan cu cel mai mare numar de respondenti foarte multumiti, respectiv 49.7%, urmata de Skoda cu 48.6% si Chevrolet cu 48.4%.

Cele mai frecvente probleme auto intalnite in ultimul an au fost cele mecanice in proportie de 30% si 25% probleme cu uzura altor componente. Un procentaj semnnificativ de 35% sustin ca nu au avut nicio problema cu autoturismul personal in ultimele 12 luni.

Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evolutia preturilor inregistrate la inceputul acestui an pentru marcile aflate in topul satisfactiei fata de service, Chevrolet a inregistrat o scadere de 11.34%, Skoda 8.63% si KIA 5.62%. Marcile care au inregistrat cele mai mari cresteri de pret sunt: Audi care a inregistrat o crestere de 9.81% si BMW o crestere de 5.43%.

"Acest studiu ne permite sa prezentam o imagine relevanta asupra pietei serviciilor auto din Romania, a intentiilor si preferintelor romanilor. Auto.ro dezvolta si implementeaza in mod continuu instrumente utile care aduc valoare serviciilor din zona auto, in concordanta cu preferintele utilizatorilor”,
a declarat Bogdan Axinia, General Manager Auto.ro.

“Analiza pietei serviciilor auto din Romania” este al treilea raport anual dezvoltat de Auto.ro, unul dintre cele mai importante site-uri auto, in parteneriat cu compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat in perioada mai-octombrie 2011, pe un esantion reprezentativ de 26.525 respondenti cu varsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosita a fost sondajul online.

„Colaborarea dintre Auto.ro si Daedalus Millward Brown a ajuns la a treia editie si are ca scop analiza pietei serviciilor auto romanesti. Utilizand metodologia de cercetare CAWI, Daedalus Millward Brown a realizat culegerea datelor, analiza acestora, precum si o parte din prezentarea analizei de piata pe baza chestionarelor completate de vizitatorii site-ului Auto.ro", a mai precizat Laurentiu Serghie, Partener al firmei Daedalus Millward Brown.

“Calitatea serviciilor este prioritara la Nissan, atat in perimetrul vanzarii de vehicule noi cat si in serviciile postvanzare. Nivelul de satifactie inregistrat in studiul realizat de Auto.ro este o confirmare ca in Romania activitatea de service a retelei Nissan se desfasoara in parametrii asteptati”,
a declarat Ionut Gheorghe, Brand Director Nissan..