"Autostrada suspendata estre un SF al edilului-sef, nerealizabil si o mare bataie de joc la adresa problemelor bucurestenilor", a spus deputatul.

"In conditiile in care Primaria Generala are foarte mari probleme in a asigura plata energiei termice, cu datorii fabuloase, in conditiile in care RATB functioneaza la cote de avarie (…), iar Bucurestiul are zeci de proiecte aprobate si neincepute, sa vii cu un asemenea proiect este aproape sfidator", a sustinut Pirpiliul, citat de Mediafax.

Potrivit afirmatiilor sale, proiectul primarului general Sorin Oprescu este de doua ori si jumatate mai scump decat inchiderea traditionala a inelului median, la fel si din punctul de vedere al eficientei. Stefan Pirpiliu a subliniat ca, in cazul acestui proiect, costul pentru fiecare kilometru este de mai bine de zece ori ca pentru o autostrada normala, respectiv de 120 de milioane de euro.

El l-a etichetat pe Oprescu ca fiind un primar demagog si incapatanat, mentionand ca acesta a cerut Consiliului General sa aprobe indicatorii tehnico-economici pentru autostrada suspendata fara ca inainte sa ofere informatii complete legat de acest proiect.

In opinia sa, primarul general a intrat in campanie electorala si este dispus sa riste toti banii de investitii ai bucurestenilor pentru urmatorii 5-6 ani. "A venit cu un proiect halucinogen de autostrada suspendata, in valoare de 1,6 miliarde de euro", a aratat Pirpiliu.

El a apreciat ca autostrada suspendata este o "hachita" a primarului general, care vrea neparat sa impuna acest proiect fara sa-i pese daca este realizabil sau nu. "Incapatinarea lui Sorin Oprescu e motivata politic", a mai aratat deputatul.

Acesta a spus ca astfel Oprescu vrea sa isi lege numele de acest proiect de infrastructura, in conditiile in care toate proiectele importante finalizate in capital apartin primarilor PDL.

Potrivit lui Pirpiliu, Oprescu a venit in fata Consiliului General cu indicatorii tehnico-economici privind autostrada suspendata "peste noapte" si i-a pus pe ordinea de zi fara a prezenta proiectul consilierilor generali, fara ca acestia sa stie efectiv ce aproba.

El a criticat, de asemenea, si lipsa de informatii privind compania din China cu care urmeza sa se realizeze parteneriatul public-privat pentru punerea in practica a proiectului.

Citeste si:

Suprematia statelor puternice a apus. Tarile in plina expansiune, care vor schimba lumea