Transformarea unui cartier: din muza hip-hopperilor anilor '90, in tinta marilor lanturi de magazine. Fiecarui locuitor ii revin cate 10 mp de galerie comerciala. Ce retaileri mai vin in Pantelimon, dupa deschiderea Mega Mall
Devenit un soi de muza pentru hip-hopperii romani ai anilor '90, care scriau "poezii de strada dupa blocurile gri", cartierul muncitoresc Pantelimon din Capitala a devenit astazi tinta marilor lanturi de magazine.
Uzinele si fabricile demult apuse s-au transformat in malluri. Asa ca fiecarui locuitor din zona ii revin acum cate 10 metri patrati de galerie comerciala. Soseaua Pantelimon a fost, pana nu demult, zona underground a Capitalei.
Poetul a fost insa contrazis de vreme si de vremuri. Retelele comerciale au inundat soseaua, care are patru kilometri lungime. Primul a fost complexul Esplanada, la iesirea din oras. Unde acum Cora si Brico Depot detin 34.000 de metri patrati de shopping.
Au inceput sa apara la parterul blocurilor foarte multe magazine, sunt noua Mega Image, nu mai putin de trei Profi, un complex Albinuta si foarte multe magazine de cartier si de mobila pe toata aceasta zona.
Iar deschiderea aici a unui magazin Kaufland, langa unul dintre cele mai mari malluri din tara, in acest moment este de-abia inceputul. Asta pentru ca pe soseaua Pantelimon in viitor se vor deschide si un magazin Lidl, iar in capatul strazii un nou mall, Veranda Shopping.
Adica la 18.000 de locuitori sunt 183.000 de metri patrati de zona comerciala. 10 metri patrati pe cap de locuitor. Nimic nu mai seamana cu ce era odata in Pantelimon.
Blocurile nu mai sunt gri, iar comertul cuprinde si strazile laterale, unde magazinele moderne iau locul vechilor hale industriale.
"Avem Lidl, Kaufland, alte patru aici, Mega, da' de unde bani?!", spune un barbat.
Desi intr-un top al veniturilor pe familie, Sectorul 2 este pe ultimul loc in Capitala, tot aici retailerii gasesc si cele mai ieftine terenuri, asa ca vin si ei cu preturi mai mici si fac profit din volumele mari de marfuri vandute.