Romanii prefera marcile proprii din supermarketuri. Cel mai bine se vand alimentele si produsele de ingrijire a casei
Vanzarile de marci private au ajuns sa reprezinte circa 12% din totalul pietei locale de retail in volum, pondere in crestere accelerata in ultimii ani, in conditiile in care in 2007 acestea acopereau doar 2% din piata, potrivit GfK.
Cresterea fata de anul trecut este de 3 puncte procentuale, de la o cota de piata de 9%, se arata intr-un comunicat al firmei de cercetare.
Numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011, mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private.
Astfel, daca pana acum cresterea segmentului era influentata de atragerea de noi cumparatori, in 2012 piata a atins o etapa de consolidare, in care cumparatorii devin loiali marcilor private. Acestia fie cumpara din ce in ce mai multe categorii, fie cumpara in mod repetat aceleasi produse.
Cea mai buna dezvoltare se poate vedea in segmentul de produse alimentare, unde marcile private acopera 17% din valoarea totala pentru consumul casnic.
Anul 2012 a adus cresteri importante ale marcilor private in categorii precum cascavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) si cerealele de mic dejun (+6 puncte).
Marcile private au o prezenta buna si in segmentul produselor de ingrijire a casei, unde acopera 11% din valoarea totala. Cel mai frecvent, produsele din hartie - servetele, servete de bucatarie, servetele umede sau hartie igienica - sunt vandute sub eticheta "marca proprie".
Rezultatele din GfK Leaflet Monitor confirma de altfel faptul ca 2012 a marcat o intensificare a promovarii marcilor private in cataloagele retailerilor. Daca in 2010 si 2011, aproximativ 3% din produsele promovate erau marci proprii, ponderea acestora a urcat la aproape 10 procente anul trecut.
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.
Pe acelasi subiect: