Romanii prefera marcile proprii din supermarketuri. Cel mai bine se vand alimentele si produsele de ingrijire a casei
Vanzarile de marci private au ajuns sa reprezinte circa 12% din totalul pietei locale de retail in volum, pondere in crestere accelerata in ultimii ani, in conditiile in care in 2007 acestea acopereau doar 2% din piata, potrivit GfK.
Cresterea fata de anul trecut este de 3 puncte procentuale, de la o cota de piata de 9%, se arata intr-un comunicat al firmei de cercetare.
Numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011, mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private.
Astfel, daca pana acum cresterea segmentului era influentata de atragerea de noi cumparatori, in 2012 piata a atins o etapa de consolidare, in care cumparatorii devin loiali marcilor private. Acestia fie cumpara din ce in ce mai multe categorii, fie cumpara in mod repetat aceleasi produse.
Cea mai buna dezvoltare se poate vedea in segmentul de produse alimentare, unde marcile private acopera 17% din valoarea totala pentru consumul casnic.
Anul 2012 a adus cresteri importante ale marcilor private in categorii precum cascavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) si cerealele de mic dejun (+6 puncte).
Marcile private au o prezenta buna si in segmentul produselor de ingrijire a casei, unde acopera 11% din valoarea totala. Cel mai frecvent, produsele din hartie - servetele, servete de bucatarie, servetele umede sau hartie igienica - sunt vandute sub eticheta "marca proprie".
Rezultatele din GfK Leaflet Monitor confirma de altfel faptul ca 2012 a marcat o intensificare a promovarii marcilor private in cataloagele retailerilor. Daca in 2010 si 2011, aproximativ 3% din produsele promovate erau marci proprii, ponderea acestora a urcat la aproape 10 procente anul trecut.
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



.jpg?fm=jpg&q=80&fit=max&crop=3543%2C2362%2C0%2C0&w=1280)
RSS