Nielsen: Intentia de cumparare online s-a dublat fata de 2011, pentru produse ca e-books si jucarii
Intentia de a face achizitii online s-a dublat la nivel mondial, din 2011, in cazul mai multor categorii de divertisment si produse de folosinta indelungata, inclusiv e-books, bilete la evenimente, articole sportive si jucarii, potrivit unui studiu Nielsen.
Aproape jumatate dintre respondenti intentioneaza sa faca o achizitie online in urmatoarele sase luni din categorii de mare importanta, precum imbracaminte (46%), rezervari la companii aeriene (48%) si hoteluri (48%).
"Ritmul fulgerator al schimbarii din peisajul digital a introdus o stare de spirit a consumatorului care este aventuroasa si totodata exploratorie, atunci cand este vorba de cumparaturi online", a spus John Burbank, presedinte in domeniul initiativelor strategice la Nielsen.
Consumatorii isi doresc un produs bun, la un pret bun, iar optiunile aparent nelimitate, disponibile in mediul virtual, ofera noi oportunitati pentru toata lumea, iar piata de bunuri de larg consum nu este o exceptie, a aratat Burbank.
Piata online pentru achizitia de alimente si alte produse consumabile, desi nu la fel de puternica precum cea a categoriilor de produse non-consumabile, incepe la randul ei sa fie promitatoare.
Din 2011, intentia de a cumpara din mediul online produse cosmetice a crescut cu 6 puncte procentuale, la 31%, pentru alimente cu 5 puncte, la 27%, iar consumabilele pentru copii au avansat cu 12 puncte, la 20%.
Categoria produselor pentru animale de companie s-a dublat in doi ani, de la 9% in 2012 la 21% in 2014.
30.000 de respondenti cu acces la Internet din 60 de tari au participat la studiu.
Cand vine vorba de cumparaturi de haine, bilete la evenimente, carti sau jucarii sau de a face rezervari pentru excursii si hoteluri, exista o corelatie directa intre cautarile si achizitiile online, respectiv cei care navigheaza in mediul online fac si cumparaturi online.
Produsele consumabile, pe de alta parte, au rate mai mici de intentie de cautare/cumparare decat produsele non-consumabile, dar rata lor de corelare cautare-achizitie este la fel de puternica.
Produsele favorabile mai degraba cautarilor online decat achizitiei includ echipamente electronice, telefoane mobile, hardware, software, articole sportive, filme, DVD-uri, jocuri si masini sau motociclete. Aceste produse pot avea un nivel de pret ridicat si necesita de multe ori testarea inainte de a cumpara.
Apetitul consumatorilor pentru navigare online este cel mai puternic in regiunile in curs de dezvoltare din America Latina si Asia-Pacific. Cu toate acestea, in timp ce ratele de navigare online sunt cele mai inalte pentru America Latina, ratele de achizitie online pentru regiune sunt cele mai scazute in cazul tuturor categoriilor din studiu. In schimb, ratele de achizitie online in Asia-Pacific sunt cele mai inalte din toate regiunile.
Intre barierele din calea succesului comertului online se afla accesul limitat la Internet, costuri de transport, taxe mari si logistica. Asia inregistreaza cel mai mare avans pe curba maturitatii comertului online, iar in Asia-Pacific consumatorii de tehnologie experimentati au adoptat deja confortul cumparaturilor online.
Procentele de cautari si achizitii online sunt similare in Europa, America de Nord si OrientulMijlociu/Africa, cu cateva exceptii, in functie de disponibilitate si oportunitate.
In Romania se observa, cel putin la nivel declarativ, o intentie de cumparare online, in urmatoarele 6 luni, pentru haine, echipamente electronice si telefoane mobile, la aproximativ 50% din respondenti. Cel mai folosit dispozitiv pentru realizarea cumparaturilor online este calculatorul.
40% dintre respondentii din Romania recunosc ca este mai convenabil sa isi faca online cumparaturile si o treime din ei declara ca se documenteazaa inainte de a cumpara din magazin, citind recenzii sau doar vizualizandu-le.