Piata de retail din Romania va creste in acest an cu 4,3%, dupa un avans de 4,9% in 2013. Comertul online pune din ce in ce mai multa presiune pe cel traditional
Piata de retail din Romania va creste in acest an cu 4,3%, dupa ce anul trecut a inregistrat un avans de 4,9%, la 26 miliarde de euro, performanta sectorului local fiind printre cele mai bune din Europa, reiese dintr-un studiu al Gfk.
"Cresterea comertului online pune presiune asupra formatelor de retail traditional in toata Europa. De aceea, antipam o crestere moderata pentru acestea din urma, de 0,6% (in medie) pentru tarile UE in 2014. Printre fruntasi se numara Romania (+4,3%) si tarile baltice (+4,8-5,9%). De asemenea, cresterea puternica pe care o previzionam pentru Turcia (9,5%) va fi contrabalansata de nivelul ridicat al inflatiei. Ne asteptam ca situatia retailului sa inceapa sa se stabilizeze anul acesta in special in statele din sudul Europei cu economia greu afectata", se arata in studiul privind piata de retail din Europa.
Scaderi ale vanzarilor de retail sunt asteptate in Grecia (-3%), dar intr-un ritm mai redus decat in 2013, dar si in Germania (-1%, pentru prima data din 2009) si in Olanda (-1,5%).
Cresterea pietei de retail are loc in conditiile in care Romania are printre cele mai reduse suprafete de vanzare pe cap de locuitor din Romania (0,67 metri patrati), fata de media de 1,11 metri patrati in cele 32 de tari analizate.
"Cele 32 de tari analizate au beneficiat in 2013 de o suprafata de vanzare de 1,11 mp/ cap de locuitor, ceea ce inseamna o crestere de aproape 2% fata de valoarea din 2012. Cea mai mare crestere a avut loc in tarile nordice si est europene: Finlanda, Bulgaria, Romania si Estonia. Prin contrast, suprafata de vanzare a scazut in unele tari, in special in Grecia. Germania a pierdut de asemenea la acest capitol anul trecut, ca urmare a inchiderii a numeroase magazine cu produse de amenajari pentru locuinte. Cu toate acestea, suprafata de vanzare pe cap de locuitor in Germania este in crestere datorita declinului populatiei", se mentioneaza in studiu.
In 2013, piata de retail din Europa a stagnat la aproximativ 3,1 trilioane de euro (-0,1%), in cele 32 de tari analizate. Scaderi au suferit Grecia (-8%), Cipru (-5%), Olanda (aproape -4%), Spania (-3,5%) si Italia (mai bine de -3%). In topul celor mai mari piete de retail din Europa care nu au fost afectate se numara in continuare Rusia, urmata de Franta si de Germania. Romania se afla printre statele care se bucura de cresteri semnificative (cu +4,9% si o valoare a pietei de 26 miliarde de euro in 2013), alaturi de tarile baltice (+5,3%) sau Polonia (+5,1%).
Cele mai mari 10 piete de retail din Europa sunt in ordine Rusia (465 miliarde de euro), Franta (417 miliarde euro), Germania (412 mld euro), Marea Britanie (365 mld euro), Italia (253 mld euro), Spania (184 mld euro), Turcia (154 mld euro), Olanda (91 mld euro), Polonia (86 mld euro) si Elvetia (83 mld euro).
Vanzarile inregistrate pe metrul patrat din Romania se ridica la sub 2.500 de euro/mp, la fel ca in Polonia, Ungaria si Bulgaria.
In ceea ce priveste ponderea cheltuielilor populatiei alocate pentru cumparaturi in 2013, aceasta a scazut din nou la nivelul tarilor membre UE, la aproape 31%. In Romania 29% din cheltuielile populatiei merg in retail.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS