Produsul, care va fi prezentat sub numele "Atlas", este o versiune modificata a Atlas Advertiser Suite, pe care Facebook l-a cumparat in 2013 de la Microsoft.

Atlas a fost creat cu scopul de a-i ajuta pe jucatorii de pe piata publicitatii sa identifice utilizatorii Facebook care au vazut reclamele aparute pe reteaua de socializare sau pe alte site-uri partenere. De asemenea, produsul ar urma sa ii ajute pe vanzatorii de publicitate sa stabileasca numarul de utilizatori care si-au schimbat comportamentul de consum in urma interactiunii cu reclamele.

De exemplu, un vanzator de publicitate care foloseste Atlas va putea sa vada ca un client a cumparat un produs de pe un laptop, dar ca a vazut pentru prima data o reclama a respectivului produs pe telefonul mobil.

Noua platforma va pune la dispozitia oamenilor din publicitate si un instrument de cumparare de reclame, cunoscut in industrie sub numele de "demand-side platform", care face ca un anunt publicitar sa apara pe paginile de Internet accesate de un utilizator Facebook, indiferent care sunt acestea.

Prin lansarea acestui nou produs, Facebook incearca sa tina pasul cu Google, liderul pietei de publicitate online.

Google a raportat un venit de 14,36 de miliarde de dolari din publicitate in al doilea trimestru din acest an, in comparatie cu Facebook, care a obtinut 2,68 de miliarde de dolari in aceeasi perioada.