Cei mai multi romani fac cumparaturi online o singura data la trei luni. Ce produse sunt la mare cautare pe internet
Romanii, cei mai multi dintre ei, opteaza pentru cumparaturi online o data la trei luni. Electronicele si electrocasnicele, imbracamintea si incaltaminea se afla in topul produselor achizitionate,potrivit unui studiu al firmei Exact Cercetare si Consultanta.
26% dintre romani, majoritatea intre 40-60 de ani, cu nivel de educatie si statut social ridicat, fac cumparaturi online o singura data la trei luni.
21% dintre romani cumpara online o data la sase luni. Femei, barbati, tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 de ani, cu statut social scazut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual shopping pe internet.
Cumparaturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre romani. Aici se constata o diferența in functie de gen, barbatii fiind cu 4% mai multi decat femeile.
Majoritatea celor care cumpara in fiecare luna produse online au intre 30-39 de ani, un nivel ridicat de educatie si statut social.
Ce cumpara romanii
Dintre cei care au facut cumparaturi online cel putin o data la trei luni, peste jumatate au achizitionat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de imbracaminte si incaltaminte (45%), parfumuri si produse cosmetice (39%), carti sau CD-uri (27%), jucarii sau jocuri (17%), produse pentru ingrijirea locuintei (8%) si alimentare (7%).
Electronicele si electrocasnicele sunt preferate indeosebi de barbatii cu varste intre 40-60 de ani si un nivel de educatie mediu si scazut.
Imbracamintea si incaltamintea sunt cumparate online cu preponderenta de femei cu varste cuprinse intre 18-29 de ani si cu un nivel inalt de educatie.
Parfumurile si produsele cosmetice sunt preferate tot de aceeasi categorie de public, dar si de cei intre 40-60 de ani.
CD-urile si cartile sunt cumparate cu precadere de persoanele cu nivel inalt de educatie si statut social, cu varste cuprinse intre 40-60 de ani.
"Pentru jucarii sau jocuri pentru copii, se remarca in mod semnificatriv categoria de varsta 30-39 de ani, neinregistrandu-se insa diferente de gen ori la nivel de educatie si statut social. Produsele alimentare si cele pentru ingrijirea locuintei sunt achizitionate online cu predilectie de persoanele cu un statut social scazut", a declarat Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare si Consultanta.
Volumul eșantionului pe care s-a facut studiul a fost de 1.261 de persoane, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta.