Veniturile Telekom in Romania cresc, pe fondul majorarii numarului de clienti de telefonie mobila. Numarul contractelor de internet, in scadere
Veniturile Telekom Romania Communications au scazut cu 0,7% in trimestrul II din acest an, pana la 149,5 milioane de euro, in timp ce, in cazul Telekom Romania Mobile Communications, acestea s-au majorat cu 4,9%, ajungand la 110,1 milioane de euro, comparativ cu aceeasi perioada din 2015, releva rezultatele financiare ale companiei, publicate joi.
Pro forma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor, deprecierii si amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) s-a situat la 15,2 milioane de euro, cu 41,8% sub profitul operational afisat in intervalul similar al anului trecut.
In acelasi timp, datorita ofertelor convergente MagentaONE, Telekom Romania Communications a inregistrat 310.314 de clienti, cu 126% mai multi fata de T2 2015. In context, veniturile din serviciile mobile au crescut cu 78%, in intervalul de referinta.
Pe segmentul serviciilor TV, baza de clienti a ajuns la 1,461 milioane, mai mare cu 2,8% comparativ cu aceeasi perioada din 2015. In ceea ce priveste FTTx (fibra optica), raza de acoperire a crescut la aproximativ 1,7 milioane de gospodarii, de la 1,4 milioane.
Numarul abonatilor serviciilor de Internet broadband (atat fix, cat si mobil) a scazut cu 1,2%, la 1,194 milioane, iar veniturile din Internet fix s-au diminuat cu 4% in aceeasi perioada. Totodata, numarul utilizatorilor de voce (fixa si mobila) a crescut cu 1%, la 2,183 milioane, in timp ce numarul liniilor fixe continua tendinta descrescatoare, cu o reducere de 6,9%, in T2 2016, si un declin de 16% al veniturilor corespunzatoare in aceeasi perioada.
Veniturile Telekom Romania Communications, pe segmentul wholesale, au crescut cu 2,1 milioane euro, in primele sase luni ale lui 2016 fata de aceeasi perioada a anului precedent, iar numarul de abonamente raportat pentru serviciile fixe si cele mobile a crescut cu 1%, ajungand la 4,838 milioane.
In ceea ce priveste Telekom Romania Mobile Communications, raportarea financiara arata ca pe acest segment s-au inregistrat venituri totale de 110,1 milioane euro, in T2 2016, in crestere cu 4,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce veniturile din servicii au scazut cu 2,6%, la 76 milioane de euro.
Baza totala de clienti Telekom Romania Mobile Communications a scazut, in aceeasi perioada, cu 4,6%, la 5,6 milioane, dintre care 29% reprezinta clientii serviciilor pe baza de abonament (postpaid).
Datele oficiale releva faptul ca segmentul business postpaid a crescut cu 5% in trimestrul secund din 2016, comparativ cu intervalul similar din 2015, iar EBITDA s-a diminuat cu 5%.
Telekom este un brand care apartine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial in industria telecomunicatiilor, cu peste 156 milioane de clienti pentru servicii mobile, 29 de milioane de linii fixe si peste 18 milioane de linii broadband, la 31 decembrie 2015. Deutsche Telekom este prezent in peste 50 de tari si are circa 225.000 angajati la nivel mondial.
Telekom Romania este prezenta pe piata romaneasca din 2014, dupa rebrandingul comun al Romtelecom si Cosmote Romania.