Veniturile Telekom din telefonia fixa scad, dar inregistreaza un salt de 9,5% din telefonia mobila. Numarul de clienti 4G a crescut de 6 ori, in T1
Veniturile Telekom Romania Communications au scazut cu 7,8%, in primul trimestru din 2016, in timp ce in cazul diviziei Telekom Romania Mobile Communications acestea au inregistrat un salt de 9,5%, comparativ cu acelasi interval din anul precedent, potrivit rezultatelor financiare raportate, miercuri, de operatorul telecom.
Potrivit sursei citate, in intervalul ianuarie - martie 2016, rezultatele financiare arata o scadere a veniturilor, dar o tendinta pozitiva pe segmentele-cheie, precum serviciile integrate fix-mobil, respectiv televiziune. In T1 2016, veniturile au fost de 137,1 milioane euro, cu 7,8% mai scazute decat in perioada similara din anul anterior, in timp ce ProForma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) a fost de 20,5 milioane euro, cu 37,5% mai mica decat in T1 2015.
Pe segmentul de clienti, Telekom Romania Communications a inregistrat un numar de 270.000 pe MagentaONE pentru serviciile integrate fix-mobil, cu 62.000 mai multi comparativ cu finalul anului 2015, fapt care a generat venituri mai mari cu 83% pentru serviciile mobile, in perioada analizata.
De asemenea, pe segmentul TV, baza de clienti a crescut cu 2,5%, in T1 2016 comparativ cu T1 2015, pana la 1,449 milioane, iar veniturile aferente acestuia s-au mentinut relativ stabile, cu o scadere de 1%. Veniturile generate de abonamentele IPTV au avut cea mai mare rata de crestere, in comparatie cu alte tehnologii TV, in T1 2016 vs. T1 2015.
Pe de alta parte, numarul abonatilor de Internet broadband a scazut, in primele trei luni ale anului, cu 1,8% pana la 1,195 milioane, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2015, iar veniturile au scazut cu 4% de la un an la altul. Veniturile de pe segmentul wholesale al Telekom Romania Communications au crescut, in T1 2016, cu 2,1% fata de primele trei luni din 2015.
In plus, numarul de abonamente raportat pentru serviciile fixe si cele mobile a crescut cu 1%, in primul trimestru, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 4,827 milioane.
Conform datelor companiei, in cazul Telekom Romania Mobile Communications, s-au raportat, in T1, venituri totale de 113 milioane euro, in crestere cu 9,5% fata de primul trimestru al anului 2015. Pe de alta parte, veniturile din servicii aferente primului trimestru al anului in curs au fost de 77,1 milioane euro, in scadere cu 1,9% fata de T1 2015.
Veniturile din serviciile de broadband mobil au inregistrat o crestere de 6,4% in T1 2016 fata de acelasi trimestru al anului trecut, iar baza de clienti la serviciile de broadband mobil a crescut cu 15,3%, in aceeasi perioada. Numarul de clienti 4G a crescut de 6 ori (629%), in T1 2016 fata de T1 2015, in timp ce traficul de date 4G a crescut de aproape 8 ori (780%) raportat la aceeasi perioada. In plus, 93% dintre telefoanele mobile vandute de Telekom Romania Mobile Communications in primul trimestru al acestui an au fost de tip smartphone.
Potrivit sursei citate, la sfarsitul primului trimestru al anului 2016, baza totala de clienti (inclusiv Zapp) a fost de 5,654 milioane, in scadere cu 4% fata de T1 2015, iar baza de clienti postpaid a ramas relativ stabila in acest trimestru, cu o crestere de 0,8%.
In ceea ce priveste segmentul de business, acesta a inregistrat o evolutie pozitiva in T1 2016, cu o crestere a bazei de clienti cu 5,5% de la un an la altul si cu o majorare a bazei de clienti pentru serviciile de broadband mobil, de 16,7%.
ProForma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) a atins valoarea de 18,3 milioane euro, in primul trimestru al acestui an.
Telekom este un brand care apartine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial in industria telecomunicatiilor, cu peste 156 milioane de clienti pentru servicii mobile, 29 de milioane de linii fixe si peste 18 milioane de linii broadband, la 31 decembrie 2015. Deutsche Telekom este prezent in peste 50 de tari si are circa 225.000 angajati la nivel mondial.
Telekom Romania este prezenta pe piata romaneasca din anul 2014, dupa rebrandingul comun al Romtelecom si Cosmote Romania.
In prezent, Telekom Romania Mobile Communications ofera acoperire 4G pentru 57% din populatia din mediul urban si pentru 32,4% din totalul populatiei (rural si urban). In Bucuresti, acoperirea 4G este de 98% din suprafata, in timp ce in orasele turistice Brasov si Poiana Brasov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. Totodata, clientii care nu se afla in aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansata avand la baza tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de pana la 43,2 Mbps, in 278 de orase si alte peste 5.000 de localitati.
In baza acordului de roaming national incheiat intre Telekom Romania si Orange Romania, clientii Telekom pot avea acces la tehnologiile de comunicatii 4G si 4G+ chiar si atunci cand nu se afla in aria de acoperire a retelei 4G a Telekom Romania Mobile, prin utilizarea retelei Orange 4G/4G+, care acopera 72% din populatie la nivel national si 96% din populatia urbana.