Telekom Romania Communications, venituri de 601,7 milioane euro in 2015
Performanta Telekom Romania Communications a fost mentinuta, in 2015, la un nivel comparabil cu cel din 2014, veniturile inregistrate de companie anul trecut fiind de 601,7 milioane euro.
"Pentru Telekom Romania, 2015 a fost marcat de lansarea ofertelor comerciale MagentaONE care au atras peste 208.000 de clienti pana la finalul anului, de avansarea proiectului RoNet si de extinderea retelei de fibra optica, respectiv a acoperirii 3G/4G – ceea ce reprezinta cumulat investitii semnificative cu impact direct asupra EBITDA. Pe langa pachetele de servicii convergente care au inclus si oferte atractive pentru echipamente si continut TV cu multe exclusivitati sportive, ne-am concentrat sa ne extindem aria de expertiza pe segmentul business si sa livram solutii inovatoare atat pentru clientii persoane fizice, cat si pentru companii. Toate aceste eforturi stau la baza continuarii procesului de consolidare a operatiunilor Telekom Romania pe piata", a declarat Anastasios Tzoulas, director executiv financiar, grupul de companii Telekom Romania.
Rezultatele financiare pentru 2015 arata ca performanta companiei a fost mentinuta la un nivel comparabil cu cel din 2014, cu venituri in scadere usoara, cu 1,2%, la 601,7 milioane euro.
Veniturile din servicii broadband au continuat evolutia pozitiva, cu o crestere de 17,7% in T4 2015, fata de acelasi trimestru din 2014, si de 14% anual.
Numarul total de clienti 4G, precum si traficul de date 4G, au crescut cu 80% in T4 2015 fata de T3 2015.
In plus, Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat o crestere de 16 puncte procentuale a ponderii smartphone-urilor in totalul telefoanelor vandute in 2015 fata de 2014.
Veniturile din serviciile de Internet fix pentru anul 2015 au scazut usor, cu 3%, comparativ cu anul precedent. Un numar de 1,203 milioane de clienti aveau internet de mare viteza de la Telekom, o parte dintre acestia cu viteze de pana la 1 Gbps, prin intermediul tehnologiilor FTTx.
Nivelul veniturilor reflecta in principal scaderea continua a segmentului de voce fixa generata de tendinta de inlocuire a serviciilor fixe cu cele mobile, cu venituri aferente mai mici cu 17% la finalul lui 2015 versus perioada similara din 2014.
ProForma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor, excluzand cheltuielile de restructurare) pentru anul 2015 a fost de 118,4 milioane euro, in scadere cu 26% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Rezultatele au fost afectate, printre altele, de costurile mai ridicate aferente continutului TV si ale celor cu echipamentele mobile si TV, ca urmare a eforturilor companiei de a oferi o experienta superioara clientilor de pe segmentele fix si mobil.
La rezultatele inregistrate a contribuit si o scadere a veniturilor din activitati colaterale precum valorificarea infrastructurii vechi de cupru si a portofoliului imobiliar.
Serviciile convergente au generat o crestere a veniturilor mai mult decat dubla din serviciile mobile in T4 2015 versus T4 2014, cu o crestere corespunzatoare a clientilor MagentaONE, care au ajuns la peste 208.000, mai multi cu 48.000 fata de T3 2015.
Investitiile semnnificative in continut exclusiv, disponibile pe toate ecranele, s-au reflectat in cresterea constanta a bazei de clienti TV, al caror numar a atins 1,45 milioane la finalul lui 2015, cu venituri corespunzatoare in crestere cu 4% la finalul lui 2015 versus finalul lui 2014.
De asemenea, in T4 2015, comparativ cu trimestrul precedent, serviciile de televiziune interactiva (IPTV) si cele de cablu digital au avut cele mai spectaculoase rate de crestere.
Veniturile din serviciile de Internet fix pentru anul 2015 au scazut usor, cu 3%, comparativ cu anul precedent. 1,203 milioane de clienti aveau Internet de mare viteza de la Telekom.
Pe segmentul serviciilor fixe pentru companii, Telekom Romania Communications si-a mentinut pozitia fruntasa atat in ceea ce priveste numarul de abonamente, cat si al veniturilor.
Serviciile premium de Internet (MetroNet) au inregistrat o crestere spectaculoasa in ceea ce priveste numarul de abonamente de la un an la altul, in timp ce pentru VPN compania s-a mentinut ca lider.