Companiile de media din Ungaria, alarmate de planul autoritatilor, spun ca este ameninta libertatea presei. 

Conform publicatiei online Portfolio, citata de broadbandtvnews.com, noul proiect de lege a fost prezentat luni in Parlamentul ungar. 

Taxa ar urma sa fie platita de furnizorii de servicii media, indiferent daca ei opereaza ca o singura entitate sau ca un grup de companii asociate. Va avea valori cuprinse 0% si 40%, in functie de veniturile din publicitate ale companiilor, si ar urma sa produca efecte incepand din 20 august. 

Reprezentantii TV2 considera ca, daca va fi aplicata, noua taxa pe veniturile din publicitate va avea "consecinte imprevizibile" pentru business-ul de media din Ungaria, in special pentru cel de televiziune.  Aceasta televiziune, care are un actionariat 100% maghiar, estimeaza ca va avea pierderi de aproximativ 5,3-5,9 milioane de euro in fiecare an, daca aceasta noua taxa va fi implementata, conform broadbandtvnews.com. 

Pe de alta parte, reprezentantii RTL Klub, care face parte din compania RTL Group, au spus ca taxa pe veniturile din publicitate reprezinta o tentativa brutala a Guvernului maghiar de a neutraliza cea mai mare companie de media din Ungaria, care "si-a dovedit independenta fata de partide si fata de guvernare in ultimii 17 ani". 

Conform analistului media Agnes Urban, citata de theguardian.com, introducerea acestei taxe va conduce la cresterea influentei guvernamentale asupra televiziunilor comerciale din Ungaria. Aceasta crede ca autoritatile guvernamentale isi doresc sa imbunatateasca pozitia televiziunii TV2 pe piata audiovizualului maghiar prin destabilizarea competitorului sau comercial RTL. 

Daca propunerea privind impunerea acestei taxe va deveni lege, se estimeaza ca RTL va trebui sa plateasca o suma de 12 milioane de lire sterline (14,7 milioane de euro), de noua ori profitul sau din 2013.