Piata de publicitate, 306 mil. euro in 2014, in crestere fata de anul trecut. Social media, noua arma
Valoarea totala neta a pietei de publicitate locale va fi de 306 milioane de euro in acest an, in usoara crestere fata de 2013 (305 milioane de euro), potrivit studiului Media Fact Book, lansat marti de Initiative.
Dupa o continua scadere din 2009, piata de publicitate din Romania a cunoscut o usoara evolutie in 2013 si este de asteptat sa ramana stabila in 2014.
Intre 2007-2012, toate mediile de comunicare au fost afectate, cu exceptia online-ului, in timp ce, in 2013, zona de TV si radio s-au mentinut stabile comparativ cu 2012.
Televiziunea continua sa aiba cea mai mare cota din piata de publicitate (63%), urmata de online (15%), outdoor - OOH (9%), print (6%) si radio (6%).
Anul trecut, TV-ul a atras 193 de milioane de euro, online-ul - 46 de milioane de euro, OOH-ul - 28 de milioane de euro, printul - 19 milioane de euro, iar radioul - 19 milioane de euro.
Potrivit estimarilor Media Fact Book, in 2014, TV-ul va continua sa atraga cele mai mari investitii in publicitate (193 de milioane de euro), fiind urmat de online (50 de milioane de euro), OOH (27 de milioane de euro), in timp ce radioul va atrage 18 milioane de euro, iar printul, 17 milioane de euro.
Cel mai mare volum de investitii de publicitate este detinut de segmentul cosmetice si igiena personala (38 de milioane de euro), apoi serviciile de comunicatii mobile (36 de milioane de euro).
De remarcat ca in majoritatea tarilor analizate nevoia de conectare si de exprimare este in crestere, fapt pentru care retelele social media au devenit o noua norma.
Cu exceptia Letoniei (27%), in intreaga regiune, numarul utilizatorilor retelei de socializare Facebook se ridica la peste 30% din populatia generala a fiecarei tari. In Romania, sunt 7,26 de milioane de utilizatori de Facebook (36% din populatia tarii), potrivit Media Fact Book.
De asemenea, avand in vedere ca telefoanele inteligente sunt din ce in ce mai accesibile, iar tehnologiile de tipul 3G si 4G avanseaza, folosirea unor astfel de dispozitive este in continua crestere si diversificare.
Bosnia si Hertegovina, Croatia, Estonia si Muntenegru sunt lideri in regiune in privinta penetrarii urbane, peste 40% din rezidentii din mediul urban detinand cel putin un astfel de dispozitiv inteligent, in timp ce Romania si Serbia au ramas in urma, doar un sfert din populatia urbana detinand un smartphone.
Pe de alta parte, penetrarea internetului la nivel national, in randul populatiei cu varsta cuprinsa intre 16 si 74 de ani in Romania, in 2013, a fost de 57,9%, in timp ce 53% din casele romanesti sunt conectate la internet, conform aceluiasi studiu.
Aproximativ 12 milioane dintre romani sunt online in Romania, dintre care 88,2% sunt utilizatori frecventi ai internetului.
De asemenea, utilizatorii de internet romani petrec mai mult timp online decat au petrecut vreodata, 18,6 ore/saptamana, fiind depasita la acest capitol de Ucraina (20 de ore/ saptamana).
Pe de alta parte, consumul de programe la TV in Romania este estimat la 21,7 ore pe saptamana, in timp ce 30% dintre persoane isi petrec timpul pe internet in timp ce se uita la TV, se mai spune in studiul Media Fact Book.
Activitatile online preferate de romani sunt cautarea de informatii pe internet (83%), folosirea serviciilor de e-mail (72%) si a platformele de mesagerie instanta (78%).
Media Fact Book este o lucrare de analiza a pietei romanesti de media si publicitate, ghid editat anual de agentia de media Initiative, din anul 1997. Initiative este una dintre cele mai mari retele de media independente din lume, asigurand servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanta de media si new media.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS