Cheltuielile cu publicitatea pentru dispozitivele mobile au crescut cu 105% in 2013 si ar trebui sa creasca cu 75,1% in 2014, urmand sa ajunga la peste 31,4 miliarde de dolari, au estimat autorii acestui studiu realizat de cabinetul eMarketer. 

De aceasta evolutie profita in principal gigantii sectorului. 

Google ocupa primul loc, la mare distanta de celelalte companii, cu o cota de piata de 49,3%, in scadere fata de 2012, cand era de 52,6%. 

Pe locul II se afla Facebook, care a inregistrat cea mai mare crestere, cu o cota de piata de 17,5%.

Partea de incasari din publicitatea pentru dispozitivele mobile, careia investitorii ii acorda o atentie deosebita, va fi de 63% in 2014, fata de 45% in 2013 si 11% in 2012, estimeaza eMarketer. 

In 2014, cota de piata a grupului Google ar trebui sa scada la 46,8%, in timp ce Facebook va castiga si mai mult teren si va ajunge la 21,7%. 

Twitter se afla la mare distanta pe locul al treilea, cu o cota de piata de 2,4% in 2013, urmat de serviciul de streaming muzical Pandora, cu o cota de 2,1%. 

Anul acesta, Twitter va urca la 2,6%, iar Pandora va scadea la 1,7%, estimeaza sMarketer.