Conform analizei Kiklab, solicitările pentru magazine online şi pentru marketing digital au explodat în a doua jumătate a anului, cu o creştere a cererilor de peste 60%, după ce, în 2019, majoritatea companiilor mici şi mijlocii (85%) nu investeau deloc sau investeau foarte puţin comparativ cu necesarul în strategiile de marketing online.

În prezent, ponderea celor care nu alocă un buget pentru acest scop a coborât la 20%.

Totodată, bugetele de marketing digital au crescut, în unele cazuri, cu 40% pentru publicitate pe Google (Google Ads) şi cu 37% pentru promovarea pe Facebook.

Datele Asociaţiei industriei de marketing şi publicitate online din România (IAB) arată că piaţa de digital, cu toate canalele aferente, depăşeste 80 de milioane de euro, comparativ cu suma de 55 de milioane de euro din 2019. Valoarea acestei pieţe plasează, astfel, România în topul primelor zece ţări la nivelul Uniunii Europene (UE), potrivit Agerpres.

Un studiu realizat pe aproape o sută de proiecte relevă faptul că bugetul pentru strategia de marketing şi promovare ar trebui să reprezinte 15 - 20% din cifra de afaceri şi trebuie să conţină şi un pachet de servicii web competitive, care să ofere clientului un avantaj pe nişa în care îşi derulează business-ul.

"Un website de calitate costă mai mult, este securizat, nepermiţând atacatorilor să ajungă la baza de date sau să corupă website-ul. De asemenea, este optimizat pentru Google, pentru a face mai simplă apariţia în prima pagină de rezultate şi este creat pentru orice dispozitiv. Astfel, poate fi accesat de pe telefoane mobile şi tablete. În plus, este creat cu tehnologii noi, ceea ce înseamnă că nu trebuie actualizat în următorii ani. Un pachet de acest tip ajunge să coste şi o mie de euro. În funcţie de nişă, o astfel de investiţie poate dubla sau chiar tripla cifra de afaceri, de la un an la altul", explică Cristian Pache, coordonator al unei agenţii de dezvoltare web.

Kiklab oferă clienţilor săi servicii web complete, de la crearea identităţii unui brand şi a strategiei sale de marketing online, până la realizarea ustensilelor fără de care promovarea nu ar fi posibilă (website-uri, aplicaţii mobile, automatizări, conectări între platforme).