Udrea amendeaza hotelierii care functioneaza la negru, cu 12.000 euro. La ce trebuie sa fie atenti turistii
Udrea vrea sa reglementeze turismul romanesc. Toate unitatile turistice care nu detin certificate de clasificare vor fi sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 lei (echivalentul a 12.000 de euro), potrivit unui comunicat al Ministerului Turismului si Dezvoltarii Regionale. Pana la sfarsitul lunii aprilie, aproape 700 de hotelieri au fost amendati pentru nereguli de functionare. Cei mai atenti trebuie sa fie insa turistii, „amatori de chilipiruri”, care se cazeaza in astfel de unitati ilegale.
Potrivit noilor hotarari aprobate de Guvern, la propunerea Ministerului Turismului, patronii de hoteluri si pensiuni turistice care nu detin certificate de clasificare a unitatilor sau ale caror certificate le sunt expirate, risca amenzi in valoare de 40.000 – 50.000 lei.
In primele patru luni ale acestui an, echipele de control care se ocupa de verificarea si monitorizarea turistica au sanctionat 682 de operatori economici, din care 144 cu amenzi contraventionale in valoare de aproximativ 333.000 euro, 509 au primit avertismente, iar 4 licente de turism au fost suspendate.
Cele mai multe nereguli constatate de inspectori au fost functionarea fara detinerea certificatului de clasificare ori cu certificatul expirat, neafisarea numerelor de telefon utile turistilor, neintocmirea fiselor de anuntare a sosirii/plecarii acestora din urma, functionarea unor agentii de turism fara detinerea politei de asigurare sau cu polita de asigurare expirata, conditii igienico-sanitare improprii, precum informarea incorecta sau incompleta a turistilor.
Ministerul condus de Elena Udrea spera ca prin intermediul acestor activitati sa estompeze turismul „la negru” prin controalele periodice desfasurate de reprezentantii Garzii Financiare, ANAF si inspectoratele Judetene de Politie-Serviciul Antifrauda, dupa cum se arata in comunicatul MDRT.
Ce obligatii au operatorii de turism?Acestia trebuie sa solicite eliberarea certificatelor de clasificare pentru unitatile turistice pe care le manageriaza de la autoritatea administratiei publice centrale, prevederilor legale ale hotararii de guvern 1267/2010.
La ce trebuie sa fie atenti turistii
„Exista o categorie de turisti care prefera sa se cazeze in structuri de primire turistica neclasificate, amatori de “chilipiruri”, ce nu constientizeaza riscurile la care se supun (nesiguranta, conditii igienico-sanitare precare, abuzuri, etc.)”, sustin oficialii Ministerului Turismului.
Turistii care intampina diverse probleme in unitatile de cazare pot apela gratuit “linia verde” atat din reteaua de telefonie fixa cat si din cea mobila (tel. verde 0800868282) pentru transmiterea sesizarilor si reclamatiilor.
„Recomandam turistilor sa se informeze in primul rand daca structurile de primire turistica cu functiuni de cazare sau alimentatie publica sunt clasificate, asupra gradului de confort oferit de acestea atat prin accesarea site-lui MDRT unde sunt postate unitatile clasificate cat si prin apelarea la agentii de turism licentiate care au obligativitatea de a comercializa serviciile turistice sau pachetele de servicii turistice ale unitatilor clasificate”, afirma Ministerul Turismului.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: