Tu stii sa iti alegi pachetul de vacanta? Care sunt cele mai frecvente capcane de pe site-urile de turism
Cei mai multi dintre turistii romani nu sunt corect sau complet informati in legatura cu serviciile turistice pe care le achizitioneaza. Comisioanele ascunse sau neconcordanta dintre promisiunile din contract si realitatea de la fata locului sunt doar cateva dintre problemele cu care consumatorii se pot confrunta. Cu toate acestea, putini sunt cei care aleg sa si actioneze in fata neregulilor.
“Aproximativ 20% dintre turistii romani sunt avizati, cunosc legislatia, dar exista in piata o serie de agentii care nu o respecta. Vedem oferte de vacanta cu 100 de euro, la care se adauga mai apoi 300 de euro pentru masa, taxe de aeroport etc., oferte des intalnite pe site-urile care comercializeaza cupoane de reducere, inclusive la pachetele de vacanta. Cei care intampina probleme pe parcursul vacantei trebuie sa actioneze imediat, sa reclame in scris la receptia hotelului pentru a avea dovada ca serviciul promis nu a fost in concordanta cu realitatea. E preferabil sa existe un dialog cu agentia, atunci cand un serviciu nu a avut calitatea stipulata in contract, in loc sa piarda bani pe avocati”, a declarat Dragos Anastasiu, reprezentantul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.
Potrivit unor studii realizate in 2011 de catre Comisia Europeana, unul din 5 consumatori romani a intampinat o problema la achizitionarea unui pachet de servicii turistice. Cu toate acestea, numarul reclamatiilor inregistrate din partea consumatorilor romani este mai mic fata de cel din alte tari europene, lucru pus pe seama diferentelor de informare, mentalitate si educatie.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a inregistrat in primul semestru al acestui an un numar de 122 de reclamatii impotriva agentiilor de turism, majoritatea pentru nerespectarea contractului de servicii.
“A fi in favoarea consumatorilor nu trebuie perceput de companii ca un cost suplimentar sau ca o povara, ci ca un avantaj competitiv pe piata. Acesta este motivul pentru care incurajam companiile sa adopte cele mai bune practice in relatia cu consumatorii. Mai mult, consumatorii bine informati, care cer ca drepturile lor sa fie respectate, pot determina o mai mare competitie pe piata, fapt care, in cele din urma, va conduce la crestere economica”, a afirmat Julien Brugerolle, reprezentantul Comisiei Europene la masa rotunda.
Conform aceluiasi studiu, 76% dintre consumatorii cu varste cuprinse intre 25 si 39 de ani ar dori sa afle mai multe informatii despre drepturile pe care le au atunci cand pachetul de servicii turistice este diferit fata de ceea ce s-a promis in brosura.
Lipsa unui sistem de echivalenta intre categoriile de clasificare a hotelurilor si restaurantelor in diferite tari, precum si problemele privind transportul aerian, reprezinta alte puncte nevralgice ale turismului romanesc. Solutia propusa a fost indesirea controalelor preventive, cu scopul de a determina companiile sa isi imbunatateasca activitatea. Si in acest caz, consumatorii sunt invitati sa apeleze linia TelVerde a Directiei pentru Control (0800 868 282), disponibila in permanenta pentru sesizari.
Evenimentul “Calatorind in Uniunea Europeana. Dialog despre drepturile consumatorilor”, in cadrul caruia au avut loc discutiile, a fost organizat la Bucuresti de catre Comisia Europeana, cu scopul de a informa consumatorii romani despre pericolele orfertelor inselatoare din turism si cum pot fi acestea evitate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS