Cererea UNESCO ce i-a scos din minti pe locuitorii Venetiei
Turistii ar putea sa-si ia adio de la croazierele in Venetia. UNESCO le cere italienilor sa interzica accesul vaselor mari in laguna, pentru ca distrug cladirile si polueaza apa. O idee care i-a enervat teribil pe localnici, dependenti de turism.
In plus, nici autoritatile Serenissimei nu vad cu ochi buni cererea.
Dupa tragedia de luna trecuta, cand un pachebot plin cu turisti s-a apropiat prea tare de coasta toscana, izbindu-se de stanci, autoritatile italiene sunt sub presiune. UNESCO cere guvernului de la Roma sa restrictioneze accesul vaselor mari de croaziera in laguna Venetiei.
"Venetia ar trebui sa ceara siguranta, siguranta si iar siguranta. Scopul autoritatilor trebuie sa fie reducerea impactului asupra mediului", a declarat Ciro Romano, capitan de vas.
UNESCO sustine ca valurile cauzate de trecerea navelor erodeaza fundatiile cladirilor, polueaza si rapesc din farmecul peisajului. Iar navigarea e si ea dificila: vasele traverseaza un canal ingust si sunt intotdeauna ghidate de doua remorchere.
"Venetia trebuie sa ia o decizie, daca vrea ca laguna sa ramana un sistem ecologic functional, care aduce valoare orasului si ajuta la salvarea lui sau daca vrea sa creeze un sistem complet artificial", a spus Jane Da Mosto, directorul fondului "Venetia in pericol".
Localnicii nu sunt deloc incantati de idee, pentru ca mai putine vase de croaziera inseamna mai putini turisti. Care au o cu totul alta perspectiva asupra pietei San Marco, daca o admira de pe puntea superioara a unui vapor multi-etajat.
"Sper sa se mai gandeasca la asta, pentru ca noi dintotdeauna am avut vase care intra in Venetia. Daca nu mai vin vapoare, putem sa ne luam adio de la slujbe", a declarat Paola Ochs, bijutier.
Iar reprezentantii orasului sustin ca, in comparatie cu marea, canalul din laguna nu le poate crea probleme capitanilor, pentru ca nu au de ce sa se loveasca si nu pot devia de la traseu.
"Oamenii nu inteleg ca vasele care intra in Venetia nu o iau in orice directie, nu pot sa faca "inchino", acel salut turistic pentru cei de pe mal", a spus Roberto Perocchio, CEO Terminalul Pasageri Venetia.
In ultimii 15 ani, Venetia a devenit cea mai importanta destinatie pentru navele de croaziera, iar numarul turistilor a crescut de la 280.000 in 1997, la 1.800.000 in 2011.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS