Primul tren special pentru transportul lucrătorilor sezonieri în Austria a plecat duminică din Timişoara
OBB, tren Austria
Primul tren special destinat transportului lucrătorilor sezonieri români în Austria va pleca peste două zile duminică, 10 mai, din Timişoara, numărul total de locuri fiind aproximativ 350, informează CFR Călători.
"Primele trenuri special comandate pentru asigurarea transportului lucrătorilor sezonieri la Viena sunt solicitate să circule începând cu finalul acestei săptămâni, ca urmare a cererii operatorului feroviar de călători din Austria (OBB) şi a discuţiilor purtate între autorităţile din Austria şi România. CFR Călători participă, în calitate de operator feroviar, la efectuarea acestui transport, în parteneriat cu compania austriacă OBB, organizatorul acestei acţiuni. Din punct de vedere tehnic, CFR Călători este pregătită, însă efectuarea transportului se va realiza cu condiţia ca partea austriacă să colecteze suficiente rezervări pentru ocuparea vagoanelor", se arată într-un comunicat al companiei.
Potrivit sursei citate, sunt pregătite, în prima parte a acestui program, două perechi de trenuri cu plecare din Viena la Timişoara, în datele de 9 şi 12 mai (plecare din Viena ora 23:05), respectiv cu plecare de la Timişoara la Viena în datele de 10 şi 13 mai 2020 (plecare din Timişoara ora 21:13).
Toate trenurile vor fi formate numai din vagoane cuşetă, fiecare garnitură având în compunere câte cinci vagoane cuşetă româneşti şi cinci vagoane cuşetă austriece. Numărul total de locuri într-un tren este de aproximativ 350.
"Circulaţia trenurilor speciale se va derula în conformitate cu condiţiile aprobate de Ministerul Transporturilor Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Ministerul Afacerilor Interne, din România. Pentru desfăşurarea programului în bune condiţii, au fost angrenate conform OMTIC, CFR SA, autorităţile locale, structurile teritoriale ale Poliţiei de Transport Feroviar, ale Direcţiei de Sănătate Publică (DSP), ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), ale Inspectoratului de Jandarmi Judeţean (IJJ) şi Autoritatea Rutieră Română", precizează CFR Călători.
Compania atrage atenţia că sunt o serie de reguli pentru călătoria cu aceste trenuri. Astfel, OBB şi autorităţile din Austria se ocupă de rezervarea locurilor pentru trenurile special comandate. De asemenea, responsabili de selecţia şi deplasarea pasagerilor cu aceste trenuri sunt agenţiile de recrutare din Austria.
"Transportul pasagerilor se va realiza în conformitate cu prevederile în vigoare referitoare la regulile de distanţare socială, respectiv a regulilor de igienă şi comportament emise de autorităţi pentru protecţia persoanelor şi prevenirea infecţiei cu Covid-19. La plecarea din Timişoara, au acces în aceste trenuri special comandate de OBB doar persoanele declarate admise de DSP. Toţi călătorii au obligativitatea să poarte mască de protecţie la urcarea/coborârea din trenuri şi pe durata călătoriei şi se recomandă utilizarea mănuşilor de unică folosinţă. Pentru operaţiunile de îmbarcare/debarcare a călătorilor vor fi asigurate culoare special amenajate pentru accesul, respectiv părăsirea organizată a incintei staţiei de cale ferată", se arată în comunicat.
Orele de plecare/sosire a trenurilor în Viena şi Timişoara pot suferi mici modificări în funcţie de procedurile autorităţilor implicate, menţionează CFR Călători.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi ministrul Afacerilor Europene din Austria, Karoline Edtstadler, au agreat pe 27 aprilie, în cadrul unei întâlniri, realizarea cât de curând posibil a cadrului procedural pentru transportul îngrijitorilor sociali pe un coridor feroviar România-Austria şi retur.
Decizia a fost luată ţinând cont de importanţa asigurării libertăţii de mişcare a cetăţenilor Uniunii Europene, dar şi a reglementărilor de siguranţă în contextul pandemiei Covid-19.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS