Cum vor merge românii la muncă în Austria, în pandemie. Primul tren ar putea pleca pe 9 mai
OBB, tren Austria
CFR Călători a anunțat că discută cu operatorul feroviar austriac OBB, pentru introducerea unor trenuri speciale pentru transportul muncitorilor sezonieri pe ruta România - Austria, partea austriacă dorind ca prima garnitură să plece pe 9 mai, cel mai târziu.
"Urmare a cererii Ambasadei Austriei din data de 24.04.2020, prin care s-a solicitat aprobarea unui coridor feroviar pentru transportul muncitorilor sezonieri, inclusiv a celor care desfăşoară activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile, pe relaţia România - Austria, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor face următoarele precizări: CFR Călători poartă discuţii cu operatorul feroviar austriac (OBB). Obiectul discuţiilor îl reprezintă procedura de desfăşurare a transportului feroviar de călători în contextul Covid-19; această procedură urmează să fie validată de Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Afacerilor Externe; conform ultimei solicitări primite de CFR Călători, partea austriacă ar dori să organizeze primul tren special, începând cel mai târziu din data de 09.05.2020, având o capacitate de aproximativ 360 de călători", se menţionează într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi ministrul Afacerilor Europene din Austria, Karoline Edtstadler, au agreat luni, 27 aprilie, realizarea cât de curând posibil a cadrului procedural pentru transportul îngrijitorilor sociali pe un coridor feroviar România-Austria şi retur.
Decizia a fost luată ţinând cont de importanţa asigurării libertăţii de mişcare a cetăţenilor Uniunii Europene, dar şi a reglementărilor de siguranţă în contextul pandemiei COVID-19.
În acest sens, ministrul Transporturilor a prezentat un set de măsuri, printre care crearea unui grup de lucru din care să facă parte reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerului Afacerilor Externe, CFR Călători şi CFR Infrastructură, care va elabora o propunere de text ce va reglementa regimul de transport feroviar de călători, în contextul epidemiologic actual.
Totodată, după îndeplinirea acestor paşi se va stabili, de comun acord cu statele implicate, data la care se va realiza acest tip de transport feroviar.
Lucian Bode a prezentat părţii austriece "câteva consideraţii generale" cu privire la faptul că Guvernul României garantează libera circulaţie a cetăţenilor, că în România s-a decretat, până în data de 15 mai 2020, stare de urgenţă, iar deplasarea cetăţenilor se efectuează cu anumite restricţii, atât în interiorul României, cât şi în exteriorul acesteia.
"Prioritatea zero a Guvernului român este asigurarea protecţiei cetăţenilor împotriva îmbolnăvirii cu noul coronavirus, dar, în acelaşi timp, consideră că economia trebuie să funcţioneze, iar cetăţenii ei pot să îşi aleagă locul unde vor să muncească", mai precizează Ministerul Transporturilor.
În 24 aprilie, ministrul austriac al Afacerilor Europene, Caroline Edtstadler, a declarat că Austria a decis să introducă un tren de noapte care, săptămânal, începând cu data de 2 mai, va aduce muncitori din România care să asigure servicii de îngrijire pentru bătrâni.
Sistemul de îngrijire medicală din Austria este puternic dependent de mâna de lucru din Europa de Est, iar autorităţile de la Viena au deschis graniţele pentru muncitorii care fac naveta pe distanţe mici din ţările vecine Slovacia, Cehia, Ungaria şi Slovenia.
Cu toate acestea, România este principala ţară de unde provin muncitori care lucrează în sistemul de îngrijire din Austria. În loc să îi transporte cu avionul, Austria a decis să introducă un tren de noapte care, săptămânal, va aduce muncitori din România.
A doua zi, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, la Timişoara, că până la momentul respectiv, nu exista înregistrată nicio solicitare din partea vreunui oficial austriac cu privire la un tren care să plece din Gara Timişoara, pe 2 mai, pentru a transporta în Austria forţă de muncă din România.
Lucian Bode sublinia atunci că este vorba despre "declaraţia unui politician" austriac şi că dacă se va ajunge la un acord guvernamental, "nu va veni cine va dori în România cu trenul să ia pe cine va dori din România, în gară, să-i ducă unde doresc ei".
Cursa directă cu trenul de noapte între Timişoara şi Viena va începe cu un tren pe săptămână, dar ar putea fi extinsă la trei trenuri pe săptămână, precizează Ministerul austriac al Afacerilor Europene.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS