Ministrul român al Transporturilor, care declarase, vineri, că nu are cunoştinţă despre o asemenea înţelegere, a precizat că solicitarea Ambasadei austriece a sosit la Ministerul de Interne după ce a făcut aceste declaraţii.

„Această solicitare a venit vineri, pe data de 24 aprilie, transmisă de la Ambasada Austriei la Bucureşti către ministerul nostru, către MAI, după ce eu am declarat public în cadrul vizitei pe care am efectuat-o la Timişoara, că o astfel de solicitare nu există concret la ministerul nostru. Această solicitare a venit între timp, iar acum clarificăm acest condiţii”, a spus Lucian Bode la Digi24, potrivit News.ro.

Solicitarea este pentru data de 2 mai, a confirmat ministrul.

În consecinţă, ministrul transporturilor a precizat că va vorbi cu ministrul din Austria, pentru a cere clarificări - despre câţi oameni este vorba, de unde pleacă trenul, ce companie va opera transportul - CFR sau OBB - şi cum vor ajunge aceşti muncitori până la Timişoara, în condiţiile stării de urgenţă.

„Dacă se doreşte deplasarea cu trenul, eu cred că la fel cum s-a realizat şi cu avionul, trebuie să avem clar reguli de la momentul la care pleacă de la domiciliu până în momentul în care ajunge la destinaţie, în Austria”, a spus Lucian Bode.

Pe de altă parte, CFR Călători dezminte existenţa unor negocieri cu compania austriacă OBB privind introducerea unui tren special care să transporte muncitori români în Austria.

În schimb, compania austriacă OBB susţine că "de mai multe săptămâni" este în contact cu partenerii din Ungaria şi România. OBB spune că a făcut "oferte concrete" companiilor de căi ferate din Ungaria şi România pentru astfel de trenuri speciale. În plus, OBB spune că, din punct de vedere operaţional, nu există niciun fel de restricţii pentru ca un astfel de transport să aibă loc în data de 2 mai.

Ministrul austriac al Afacerilor Europene, Caroline Edtstadler, a anunțat săptămâna trecută că Austria a decis să introducă un tren de noapte care, săptămânal, începând cu data de 2 mai, va aduce muncitori din România care să asigure servicii de îngrijire pentru bătrâni.

Sistemul de îngrijire medicală din Austria este puternic dependent de mâna de lucru din Europa de Est, iar autorităţile de la Viena au deschis graniţele pentru muncitorii care fac naveta pe distanţe mici din ţările vecine Slovacia, Cehia, Ungaria şi Slovenia.

Cu toate acestea, România este principala ţară de unde provin muncitori care lucrează în sistemul de îngrijire din Austria. În loc să îi transporte cu avionul, Austria a decis să introducă un tren de noapte care, săptămânal, începând cu
2 mai, va aduce muncitori din România.

Cursa directă cu trenul de noapte între Timişoara şi Viena va începe cu un tren pe săptămână, dar ar putea fi extinsă la trei trenuri pe săptămână, se mai arată în comunicatul Ministerul austriac al Afacerilor Europene.