Austria a trimis părții române solicitarea unui transport de muncitori, cu trenul. Bode: Voi discuta detaliile cu ministrul austriac pentru Europa
Tren Austria
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că solicitarea părţii austriece în legătură cu organizarea unui transport pe calea ferată cu muncitori români a sosit vineri şi a fost transmisă de Ambasada Austriei către Ministerul român de Interne.
Ministrul român al Transporturilor, care declarase, vineri, că nu are cunoştinţă despre o asemenea înţelegere, a precizat că solicitarea Ambasadei austriece a sosit la Ministerul de Interne după ce a făcut aceste declaraţii.
„Această solicitare a venit vineri, pe data de 24 aprilie, transmisă de la Ambasada Austriei la Bucureşti către ministerul nostru, către MAI, după ce eu am declarat public în cadrul vizitei pe care am efectuat-o la Timişoara, că o astfel de solicitare nu există concret la ministerul nostru. Această solicitare a venit între timp, iar acum clarificăm acest condiţii”, a spus Lucian Bode la Digi24, potrivit News.ro.
Solicitarea este pentru data de 2 mai, a confirmat ministrul.
În consecinţă, ministrul transporturilor a precizat că va vorbi cu ministrul din Austria, pentru a cere clarificări - despre câţi oameni este vorba, de unde pleacă trenul, ce companie va opera transportul - CFR sau OBB - şi cum vor ajunge aceşti muncitori până la Timişoara, în condiţiile stării de urgenţă.
„Dacă se doreşte deplasarea cu trenul, eu cred că la fel cum s-a realizat şi cu avionul, trebuie să avem clar reguli de la momentul la care pleacă de la domiciliu până în momentul în care ajunge la destinaţie, în Austria”, a spus Lucian Bode.
Pe de altă parte, CFR Călători dezminte existenţa unor negocieri cu compania austriacă OBB privind introducerea unui tren special care să transporte muncitori români în Austria.
În schimb, compania austriacă OBB susţine că "de mai multe săptămâni" este în contact cu partenerii din Ungaria şi România. OBB spune că a făcut "oferte concrete" companiilor de căi ferate din Ungaria şi România pentru astfel de trenuri speciale. În plus, OBB spune că, din punct de vedere operaţional, nu există niciun fel de restricţii pentru ca un astfel de transport să aibă loc în data de 2 mai.
Ministrul austriac al Afacerilor Europene, Caroline Edtstadler, a anunțat săptămâna trecută că Austria a decis să introducă un tren de noapte care, săptămânal, începând cu data de 2 mai, va aduce muncitori din România care să asigure servicii de îngrijire pentru bătrâni.
Sistemul de îngrijire medicală din Austria este puternic dependent de mâna de lucru din Europa de Est, iar autorităţile de la Viena au deschis graniţele pentru muncitorii care fac naveta pe distanţe mici din ţările vecine Slovacia, Cehia, Ungaria şi Slovenia.
Cu toate acestea, România este principala ţară de unde provin muncitori care lucrează în sistemul de îngrijire din Austria. În loc să îi transporte cu avionul, Austria a decis să introducă un tren de noapte care, săptămânal, începând cu
2 mai, va aduce muncitori din România.
Cursa directă cu trenul de noapte între Timişoara şi Viena va începe cu un tren pe săptămână, dar ar putea fi extinsă la trei trenuri pe săptămână, se mai arată în comunicatul Ministerul austriac al Afacerilor Europene.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS