Pe urmele muncitorilor sezonieri in Germania. Cum ii pacalesc nemtii pe romani sa lucreze pe bani putini si in conditii precare
Cazuri recente legate de accidente de munca mortale si concedieri abuzive, in care au fost implicati lucratori romani, pun in evidenta lacunele care le permit unor firme germane sa exploateze muncitorii sezonieri, relateaza Deutsche Welle, citat de Mediafax.
Un roman care a lucrat la un abator german timp de opt luni a fost concediat sub pretextul ca ar fi incercat sa ii asigure un loc de munca surorii sale in cadrul firmei.
Barbatul a eludat agentia de recrutare, scutind 800 de euro, dar la scurt timp dupa aceasta el a primit un document in limba germana din partea companiei pe care i s-a cerut sa il semneze. Romanul l-a semnat fara sa inteleaga continutul, iar ulterior a aflat ca si-a semnat de fapt demisia.
"Intotdeauna le spunem oamenilor sa nu semneze ceva ce nu inteleg", a declarat Szabolcs Sepsi de la Federatia Sindicatelor Germane (DGB). Romanul fusese angajat cu contract de munca temporar.
Un contract de munca temporar stipuleaza in general salarii bazate pe indeplinirea sarcinilor si nu pe numarul de ore lucrate. Potrivit lui Christian Brunkhorst, sef de operatiuni si politica industriala in cadrul sindicatului IG Metall, nu este nimic fundamental gresit cu acest concept, dar "problema este ca firmele folosesc din ce in ce mai mult contracte de munca temporare pentru a scadea standardele conditiilor de munca, pentru a diminua drepturile muncitorilor si a folosi dumpingul salarial".
Unele firme angajeaza subcontractori care sunt platiti per sarcina indeplinita - de exemplu per unitate incarcata. Subcontractorii evita adeseori acordurile salariale, ceea ce face ca muncitorii sa primeasca mai putini bani decat daca ar fi fost angajati direct de firma respectiva. Aspectul sigurantei este adeseori neglijat in astfel de aranjamente, potrivit lui Brunkhorst.
Dezbaterea s-a aprins recent, dupa moartea a doi lucratori romani, in varsta de 32 si, respectiv, 45 de ani, in orasul Papenburg din nordul Germaniei. Ei lucrau pentru un subcontractor la santierul naval Meyer Werft, care angajeaza peste 2.500 de persoane si construieste nave de croaziera. Potrivit informatiile difuzate de cotidianul german Süddeutsche Zeitung, barbatii erau platiti cu doar 3,80 de euro pe ora.
La cateva zile dupa incident, Meyer Werft a elaborat o carta sociala. Acest document se concentreaza pe combaterea salariilor de dumping, a discriminarii si angajarii minorilor si militeaza pentru un salariu minim de 8,50 de euro pe ora. "Nu vrem sa devenim ceva ce nu suntem", a comentat Bernard Meyer, directorul executiv al santierului naval.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS