„In urma calculelor noastre titlul Heineken este usor subevaluat in comparatie cu media segmentului de sector relevant (in care am inclus AnheuserBusch InBev, SABMiller, Carlsberg, Molson Coors, The Boston Beer Company, Tsingtao Brewery si United Breweries Company) daca luam in calcul multiplii P/BV, P/E , semnificativ subevaluat daca folosim muliplul P/S si usor supraevaluat prin prisma multiplului EV/EBIT”, se arata in raportul realizat de departamentul de analiza al Tradeville.

 „Compania face parte din sectorul de bauturi alcoolice, care este inclus in supra-sectorul bunuri de consum non-ciclice. De regula, desi consumul de bere scade in perioadele de criza, ritmul de scadere nu este unul accelerat. De alfel, in timpul crizei recente, Heineken a inregistrat cresteri ale vanzarilor in fiecare din ultimii patru ani”, sustin analistii Tradeville.

La nivel mondial, piata berii este estimata sa creasca in continuare cu o rata anualizata de 2%-3% si intr-un ritm mai accelerat, de 3%-4%, pe pietele emergente.

Ce planuri au sefii de la Heineken

Producatorul de bere vrea ca in urmatorii ani sa se axeze pe consumator si sa investeasca in brandurile proprii. Grupul va sustine in continuare marcile Heineken si Amstel si va promova global alte branduri mai putin cunoscute (cum ar fi Strongbow sau Desperados), pentru a asigura reducerea costurilor de productie prin economii de scara.

Heineken este prezent si pe piata romaneasca, unde detine patru fabrici la care lucreaza in jur de 1.100 angajati. Heineken cuprinde produsele Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gosser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita, Hategana si marcile de import Zipfer si Edelweiss.

Compania are peste 200 de marci de bere si cidru (bautura slab alcoolizata obtinuta din mere cu un gust asemanator vinului spumant), printre cele mai importante fiind: Amstel, Birra Moretti, Cruzcampo, Foster's, Kingfisher, Paulaner, Gosser sau Newcastle Brown Ale.

La inceputul acestui an, Heineken a achizitionat Fomento Economico Mexicano (FEMSA). Potrivit Morning Star, prin achizitia FEMSA, Heineken detine la ora actuala 43% din piata de bere din Mexic (al saselea consumator la nivel mondial) si 10% din piata de bere din Brazilia (al patrulea consumator la nivel mondial). Pe piata americana, berea Heineken ocupa locul doi din punct de vedere al vanzarilor.

Compania Heineken este detinuta in proportie de 50% de Heineken Holding, restul actiunilor (free float) fiind tranzactionate pe bursa. Heineken Holding este detinut in proportie de 59% de L'Arche Green, firma detinuta la randul ei de familia Heineke (in proportie de 88%).

Tradeville a fost prima companie din Romania care a dezvoltat o platforma de tranzactionare online. In ultimii zece ani, si-a mentinut pozitia de lider in clasamentul Sibex si locul in top zece al intermediarilor de retail de la Bursa de Valori Bucuresti (BVB).

In prezent, Tradeville ofera aplicatii online simple pentru investitorii la inceput de drum, dar si aplicatii online si desktop avansate si customizabile pentru traderii activi.

Citeste si:

Joburile europene, desfiintate de recesiune. Ce meserii au avut cel mai mult de suferit

Cum te poti angaja la Google. Topul celor mai mari salarii la gigantul motor de cautare