Alcoolul, in recesiune. Berea savurata la domiciliu costa Europa 260.000 de joburi
Mai nou, consumatorii europeni sunt adeptii savurarii berii in confortul de acasa, in defavoarea barurilor si pub-urilor. Acest obicei de consum ar putea afecta economia din Europa, arata un studiu recent realizat de Ernst & Young, citat de The Huffington Post. Mai exact, ar putea costa 260.000 de locuri de munca, noteaza site-ul american.
Productia de bere la nivelul Uniunii Europene a scazut cu 6% in ultimii trei ani. Incepand cu 2008, consumul a scazut si el cu 8%, potrivit unei cercetari Ernst & Young, comandate de Brewer`s of Europe. Declinul industriei a insemnat reducerea a 260.000 de locuri de munca.
Perioada scaderii industriei berii reprezinta cei trei ani de la prabusirea bancii americane Lehman Brothers si declansarea crizei economice globale. Autorii studiului sustin ca odata cu instalarea recesiunii la nivel mondial, consumatorii s-au indreptat spre marcile ieftine de bere in defavoarea celor premium. Acestia au ales, totodata, sa le savureze in propriile locuinte, economisind astfel banii pe care ii cheltuiau inainte in diverse localuri si restaurante.
Aproape trei sferturi din joburile atribuite industriei berii se afla in domeniul hotelier, motiv pentru care scaderea iesirilor in restaurante si a calatoriilor au dus la pierderea a sute de mii de locuri de munca. Practic, rata fortei de munca la nivel european a scazut cu 2 procente, iar cea din domeniul berii cu 12%, arata rezultatele studiului Ernst & Young.
Daca schimbarile comportamentale ale consumatorilor de bere nu pot fi ierarhizate intr-un top al prioritatilor economice la ora actuala, ele ar putea avea un impact mult mai drastic asupra economiilor europene. Mai mult, impactul industriei berii asupra regiunii poate fi comparat cu tari precum Finlanda, care reprezinta o piata de 2,4 milioane de locuri de munca.
Statele cele mai afectate de criza datoriilor din zona euro ar putea fi totodata si cele mai afectate de cresterea consumului de bere in propriile locuinte, in detrimentul consumului in pub-uri si localuri.
In tari precum Grecia, Irlanda, Spania si Portugalia, peste 60% din consumul de bere se desfasoara in localuri special amenajate, in comparatie cu tarile baltice, in care cei mai multi cetateni prefera sa-si savureze bauturile preferate acasa, potrivit cercetarii.
Desi o modificare a comportamentului de consum in industria berii ar putea afecta economia americana, probabil ca pagubele provocate nu ar fi atat de mari precum cele din Europa, subliniaza The Huffington Post. Mai putin de jumatate din locurile de munca din industria berii din SUA provin din sectorul de retail, arata datele Beer Institute si The National Beer Wholesalers Association.
Industria berii din Statele Unite include 1,8 milioane de locuri de munca, adica 1% din forta de munca a Americii.
Citeste si:
Google implineste 13 ani. Povestea celui mai tare motor de cautare din lume