Toti soferii care vor folosi autostrazile din Germania vor plati. Taxa controversata care ar putea discrimina cetatenii straini
            Sofer, autostrada
                        Camera inferioara a Parlamentului german, Bundestag, a adoptat vineri o lege foarte controversata care va taxa folosirea drumurilor germane, insa UE inca analizeaza daca aceasta discrimineaza cetatenii straini, relateaza Deutsche Welle, in pagina electronica.
	Bundestag a adoptat legea vineri, cu 433 de voturi pentru, 128 impotriva si sase abtineri. Desi Camera superioara, Bundesrat, va revizui legea la inceputul lui mai, aceasta nu are competenta de a opri implementarea sa, ceea ce inseamna ca taxa, care a provocat o dezbatere aprinsa in Germania, va fi introdusa cel mai probabil incepand din 2016.
	Toti soferii care folosesc autostrazile (Autobahnen) din Germania vor trebui sa plateasca o taxa, inclusiv cei straini, dar soferii inregistrati in Germania - care vor plati automat taxa atat pentru autostrazi, cat si pentru drumurile importante - vor primi banii inapoi indirect, beneficiind de o reducere la taxa pentru vehiculele motorizate.
	Din acest motiv, taxa va fi dezbatuta de Curtea Europeana de Justitie, care va stabili daca aceasta contravine sau nu normelor europene privind discriminarea.
	Taxa este o promisiune de campanie a Uniunii Crestin Sociale (CSU), aripa bavareza a Uniunii Crestin Democrate (CDU) a cancelarului Angela Merkel. La insistenta CSU, aceasta a fost trecuta in acordul de coalitie cu social-democratii semnat la sfarsitul lui 2013, relateaza portalul TheLocal.de, preluat de Mediaax.
	Intr-un interviu acordat Phoenix, ministrul Transporturilor Alexander Dobrindt a descris legea ca fiind "importanta, urgenta si necesara" pentru a se strange fonduri care sa fie reinvestite in infrastructura de transport. El a adaugat ca in pofida controversei, "majoritatea populatiei ne sustine".
	"Timp de 12 luni au aparut aceleasi argumente (impotriva taxei) si nu au fost aduse unele noi. Am obtinut ceva in conformitate cu legislatia UE", a adaugat el.
	Luni se vor face schimbari de ultim moment pentru ca legea sa fie in acord cu legislatia UE. Schimbarea care prevede ca legea sa li se aplice si germanilor a fost facuta tot pentru ca aceasta sa fie conforma cu legislatia europeana. Dar aceasta inseamna ca toate placutele de inmatriculare germane vor fi inregistrare - un mijloc necesar de a dovedi ca germanii au condus pe drumurile pe care se aplica taxa.
	Soferii din afara Germaniei vor putea plati taxa pentru un an, pe zece zile sau doua luni. In plus, pretul acesteia va fi stabilit in conformitate cu marimea vehiculului si cantitatea de emisii poluante pe care le produce acesta. Nu toate vehiculele vor fi afectate de taxa, fiind scutite motocicletele, automobilele electrice, masinile folosite de persoanele cu handicap si ambulantele, potrivit Deutsche Welle.
	Soferii straini sunt scutiti de la plata taxei pentru drumurile importante, asa ca aceasta nu ii va afecta pe cei care fac naveta pe distante scurte la granita.
	Guvernul spera ca aceasta taxa sa aduca venituri de 500 de milioane de euro anual, care sa fie folositi pentru construirea de drumuri.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS